Kies hier uw vakgebied
  •   Incompany
    Doeltreffend rapporteren voor auditoren Training

    Een auditrapport met concrete verbetervoorstellen is begrijpelijk voor de ontvanger en vormt de basis om verbeteringen te realiseren. Kort, bondig, concreet én volledig rapporteren blijkt in de praktijk niet makkelijk te zijn.

  •   Incompany
    Eendaagse training zorgpaden Analyse en training

    Sinds enkele jaren worden zorgpaden gebruikt in ziekenhuizen, GGZ-instellingen, en in toenemende mate in de eerstelijn. Toch bestaat er nog altijd onduidelijkheid over wat een zorgpad nu precies is. Is het een checklist, een richtlijn? Het traject dat de patiënt aflegt? Hoe ontwikkel je een zorgpad en waarom is de invoering zo lastig? Of is het, zoals zo mooi in het Engels gezegd ‘Much to do about nothing?’

  •   Incompany
    Effectief adviseren in de zorg Training

    Bent u kwaliteitsfunctionaris, beleidsmedewerker of bijvoorbeeld communicatieadviseur? Krijgt u naast uitvoerende en beleidsontwikkelende taken steeds meer een adviserende rol? Adviseren is een kunde en dus te leren!

  •   Incompany
    Effectief communiceren in de zorg Training

    Een effectieve communicatiestijl is essentieel in uw dagelijks werk. Merkt u dat de communicatie met uw collega’s of (interne) klanten soms stroef verloopt? Loopt u steeds weer tegen dezelfde uitdagingen aan in uw communicatiestijl? Of is er onlangs wat veranderd in uw team of organisatie wat om een andere communicatiestijl vraagt?

  •   Incompany
    Effectief onderhandelen in de zorg Training

    Zorgverzekeraars zetten vaak hard in tijdens de inkooponderhandelingen. Wilt u leren hoe u om kunt gaan met complexe situaties en hoe u daar een succesvolle rol in kunt vervullen? Onderhandelen is een specifieke vaardigheid. Succesvol onderhandelen hangt vooral samen met uw creativiteit en zelfvertrouwen om goed om te kunnen gaan met uw eigen belangen en die van uw gesprekspartner. Hoewel het gaat om tegengestelde belangen, proberen beide partijen tot een acceptabel onderhandelingsresultaat te komen.

  •   Incompany
    E-learning DBC basis E-learning

    In circa 1 uur heeft u een brede basiskennis van de DBC-systematiek in de ziekenhuiszorg. Op een interactieve manier wordt uitgelegd wat DBC’s zijn, wat de verschillende onderdelen van een DBC zijn, hoe het registratieproces verloopt en met welke registratieregels u rekening moet houden. We nemen u stap voor stap mee volgens het RSAD-model. Aan de hand van casuïstiek volgt u het registratieproces van een patiënt tijdens de diagnose en behandeling. Deze e-learning is op individuele basis te volgen, maar ook groepsgewijs (bijvoorbeeld als onderdeel van een incompany-traject)

  •   Incompany
    Flitsaudits Training

    Wilt u in korte tijd inzicht krijgen in de status van een specifiek onderdeel van een risicovol thema binnen uw zorgorganisatie? Wilt u medewerkers enthousiasmeren om van anderen te leren? Wilt u kort-cyclisch verbeteren? Dan is de flitsaudit (ook wel bekend als speedaudit) een passende en laagdrempelige aanvulling op uw auditsysteem! Hoe zet u een flitsaudit op en hoe voorziet u de auditoren van de juiste kaders om een flitsaudit uit te voeren?

  •   Incompany
    Geriatrische revalidatiezorg ‘in control’ Training

    Sinds de overheveling van de GRZ naar de Zorgverzekeringswet in 2013 en de DBC-bekostiging in 2014, is het gebruik van accurate stuurinformatie onmisbaar om uw bedrijfsprocessen goed aan te kunnen sturen. Heeft u zelf voldoende grip op de DBC-productstructuur? Haalt u de afspraken met uw zorgverzekeraars? Bent u zeker van de betrouwbaarheid van uw schadelastberekeningen? Is er voldoende marge tussen uw kostprijzen en de tarieven van uw DBC’s? Worden zorgactiviteiten bij u juist, volledig en tijdig geregistreerd? Met andere woorden: is de GRZ bij uw zorgorganisatie ‘in control'?

  •   Incompany
    HFMEA (light) Training

    HFMEA (ook wel bekend als SAFER) staat voor Health Failure Mode and Effect Analysis en is een methodiek om een Prospectieve Risico-inventarisatie (PRI) uit te voeren. Met HFMEA inventariseert u voor alle stappen in een proces de mogelijke risico’s, faalwijzen en oorzaken. Aan de hand hiervan kunt u verbetermaatregelen in cliënt- en patiëntveiligheid treffen en fouten voorkomen.

  •   Incompany
    Het nieuwe kwaliteitsdenken voor de huisartsenzorg Training

    Bent u op zoek naar manieren om het kwaliteitsbeleid van uw organisatie (nog) meer toe te spitsen op de zorg en het kwaliteitsmanagement terug te brengen naar het primair proces: daar waar de kwaliteit wordt geleverd? Met u staan vele andere zorggroepen en huisartsenpraktijken voor dezelfde uitdaging. In deze training gaan we aan de slag om uw kwaliteitsmanagement praktischer te maken en aan te laten sluiten bij de huisartsenzorg.