Kies hier uw vakgebied
  •   Incompany
    Normenkennis accreditatiesystemen Training

    De accreditatiesystematiek in de zorgwereld heeft een grote verandering ondergaan. Kenmerkend aan deze verandering is dat het zorgproces van de patiënt meer leidend is in de opbouw van de normen en de toetsing. Dit betekent niet alleen een toetsing op papier, maar vooral in de praktijk. Daar waar het gebeurt: in het primair proces, op de werkvloer. Hoe gaat u aan de slag met de vernieuwde normenkaders en de normensets? Bent u klaar voor de organisatorische implementatie en zijn alle stappen gezet in de voorbereiding op de accreditatie?

  •   Incompany
    Omgaan met agressie in de zorg Training

    Als professional in de zorg heeft u te maken met soms heftige emoties van patiënten en hun familie. Heel begrijpelijk. Spanning en emotie is menselijk en uit zich in vele vormen. Maar zodra deze emoties omslaan naar bedreigend en agressief gedrag, gaat het de verkeerde kant op. Agressie kan verbaal of zelfs fysiek zijn. Hoe gaat u hiermee om? Hoe krijgt u grip op uw eigen spanning en de emoties en agressie van anderen?

  •   Incompany
    Opstellen accountplan relatiebeheer en accountmanagement voor zorg & welzijn Verdiepingstraining

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op’ moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren. Anders gaat de concurrent ermee vandoor!

  •   Incompany
    PRISMA Training

    PRISMA staat voor 'Prevention Recovery Information System for Monitoring and Analysis'. De PRISMA-methode is bij uitstek geschikt om trends en patronen te constateren in de oorzaken van meerdere incidenten. Ook helpt de methode u verbetermaatregelen te treffen om in het vervolg incidenten te voorkomen.

  •   Incompany
    (Project)leiding geven aan veranderprocessen Training

    Bent u werkzaam in de zorg en hebt u te maken met verandering op verandering? Bent u projectleider of leidinggevende en heeft u de juiste handvatten nodig mensen mee te krijgen in de verandering? Hoe bereikt u dat u niet zelf alle oplossingen moet bedenken, maar dat mensen zelf met oplossingen komen?

  •   Incompany
    Projectmanagement in de zorg Training

    De snelle veranderingen in de zorg vragen naast inhoudelijke expertise om nieuwe vaardigheden. Van medewerkers wordt verwacht projectmatig te werken. Projectleiders in de zorg zijn vaak stafmedewerkers of leidinggevenden die dit ‘erbij doen’, maar niet vanuit hun praktijk gewend zijn te doen.

  •   Incompany
    Resultaatgericht auditen Training

    Wilt u weten of de processen in de praktijk op een efficiënte manier tot het beoogde resultaat leiden? Dan is resultaatgericht auditen een goede keuze! Met resultaatgericht auditen toetst u of de beschreven stappen in de procedure ook het meest effectief en kwalitatief zijn.

  •   Incompany
    Risicogericht auditen Training

    Wilt u graag meer inzicht in uw risico’s en in hoeverre deze risico’s in een proces beheerst worden? Dan is risicogericht auditen een goede aanvulling op het procesgericht auditen. 

  •   Incompany
    Roosterbeleid voor de zorg Training

    Een optimale personeelsplanning is van groot belang voor het leveren van goede en betrouwbare zorg. Het maken van een rooster is complex. De uitdaging zit onder andere in het inzetten van de juiste (combinatie van) professionals op het juiste moment en de juiste plek, het inbouwen van flexibiliteit en het creëren van een gezond rooster. Daarbij spelen ook regelgeving (zoals de Arbeidstijdenwet en de cao) en de wensen van medewerkers en cliënt/patiënt een belangrijke rol. Roostermakers hebben eenduidige roosterafspraken nodig om een optimale en flexibele personeelsinzet te bereiken. Waar moet een duurzaam roosterbeleid voor uw organisatie aan voldoen?

  •   Incompany
    SIRE Training

    SIRE staat voor 'Systematische Incident Reconstructie en Evaluatie'. Deze methode is geschikt bij calamiteiten of incidenten die vaak voorkomen en ernstige gevolgen hebben voor de gehele zorgorganisatie. Het doel van SIRE is dat de organisatie leert wat er gedaan kan worden om herhaling van het betreffende incident te voorkomen. Q-Academy organiseert een training SIRE, waarin u kennismaakt met deze methode. U leert deze door praktische oefeningen toe te passen in uw organisatie.