Kies hier uw vakgebied
  •   Incompany
    Leergang Lean in de zorg Opleiding

    Efficiency- en kwaliteitsverbetering staan in de zorgsector hoog op de agenda. Hoe kunt u complexe processen efficiënter inrichten zonder de cliënt uit het oog te verliezen? Veel zorginstellingen passen de principes van Lean Management inmiddels succesvol toe. Lean is een krachtige en praktijkgerichte filosofie waarbij de cliënt centraal staat. Op basis van cliëntwaarde worden verspillingen in het proces geëlimineerd, neemt de kans op fouten af, en staat uw organisatie in het teken van continu verbeteren (Kaizen).

  •   Incompany
    Management development MD

    Bedrijfsvoering wordt in de gezondheidszorg steeds belangrijker. Het leiden van een zorgorganisatie vraagt om allround managers. Feeling hebben met de zorg is noodzakelijk. Echter, tegenwoordig wordt ook van hen verwacht dat zij op alle terreinen van het besturen van een organisatie(onderdeel) visie en vaardigheden hebben.

  •   Incompany
    Normenkennis accreditatiesystemen Training

    De accreditatiesystematiek in de zorgwereld heeft een grote verandering ondergaan. Kenmerkend aan deze verandering is dat het zorgproces van de patiënt meer leidend is in de opbouw van de normen en de toetsing. Dit betekent niet alleen een toetsing op papier, maar vooral in de praktijk. Daar waar het gebeurt: in het primair proces, op de werkvloer. Hoe gaat u aan de slag met de vernieuwde normenkaders en de normensets? Bent u klaar voor de organisatorische implementatie en zijn alle stappen gezet in de voorbereiding op de accreditatie?

  •   Incompany
    Omgaan met agressie in de zorg Training

    Als professional in de zorg heeft u te maken met soms heftige emoties van patiënten en hun familie. Heel begrijpelijk. Spanning en emotie is menselijk en uit zich in vele vormen. Maar zodra deze emoties omslaan naar bedreigend en agressief gedrag, gaat het de verkeerde kant op. Agressie kan verbaal of zelfs fysiek zijn. Hoe gaat u hiermee om? Hoe krijgt u grip op uw eigen spanning en de emoties en agressie van anderen?

  •   Incompany
    Opstellen accountplan relatiebeheer en accountmanagement voor zorg & welzijn Verdiepingstraining

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op’ moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren. Anders gaat de concurrent ermee vandoor!

  •   Incompany
    PRISMA Training

    PRISMA staat voor 'Prevention Recovery Information System for Monitoring and Analysis'. De PRISMA-methode is bij uitstek geschikt om trends en patronen te constateren in de oorzaken van meerdere incidenten. Ook helpt de methode u verbetermaatregelen te treffen om in het vervolg incidenten te voorkomen.

  •   Incompany
    (Project)leiding geven aan veranderprocessen Training

    Bent u werkzaam in de zorg en hebt u te maken met verandering op verandering? Bent u projectleider of leidinggevende en heeft u de juiste handvatten nodig mensen mee te krijgen in de verandering? Hoe bereikt u dat u niet zelf alle oplossingen moet bedenken, maar dat mensen zelf met oplossingen komen?

  •   Incompany
    Projectmanagement in de zorg Training

    De snelle veranderingen in de zorg vragen naast inhoudelijke expertise om nieuwe vaardigheden. Van medewerkers wordt verwacht projectmatig te werken. Projectleiders in de zorg zijn vaak stafmedewerkers of leidinggevenden die dit ‘erbij doen’, maar niet vanuit hun praktijk gewend zijn te doen.

  •   Incompany
    Resultaatgericht auditen Training

    Wilt u weten of de processen in de praktijk op een efficiënte manier tot het beoogde resultaat leiden? Dan is resultaatgericht auditen een goede keuze! Met resultaatgericht auditen toetst u of de beschreven stappen in de procedure ook het meest effectief en kwalitatief zijn.

  •   Incompany
    Risicogericht auditen Training

    Wilt u graag meer inzicht in uw risico’s en in hoeverre deze risico’s in een proces beheerst worden? Dan is risicogericht auditen een goede aanvulling op het procesgericht auditen.