Kies hier uw vakgebied
  •   Incompany
    Het zorgprestatiemodel: wat staat u te wachten? Training

    Vanaf 2022 is het zorgprestatiemodel de nieuwe bekostiging voor geestelijke gezondheidszorg en forensische zorg. De overgang naar het zorgprestatiemodel heeft grote gevolgen voor de bedrijfsvoering van GGZ-organisaties. De voorbereiding op deze nieuwe wijze van bekostiging vraagt om aanpassingen op het gebied van vastlegging en registratie, controlmaatregelen en contractering van zorg.

  •   Incompany
    Hogere medewerkerstevredenheid met situationeel leiderschap Analyse en training

    Zorginstellingen streven ernaar voldoende en gekwalificeerd personeel te vinden en te houden. Dit is een uitdaging omdat werkplezier, betrokkenheid en bevlogenheid in het gedrang komen door hoge werkdruk. Als leidinggevende wilt u dit graag veranderen. Om een positieve invloed op medewerkerstevredenheid te hebben, heeft u meer inzicht in uw team nodig en de kennis en vaardigheden om situationeel leiderschapstechnieken te kunnen toepassen.

  •   Incompany
    Horizontaal Toezicht en de verandering in werkzaamheden van de zorgadministratie Training

    Steeds meer ziekenhuizen en GGZ-organisaties maken de overstap naar Horizontaal Toezicht: een omslag van foutgerichte- naar procesgerichte verantwoording. Minder controles achteraf en duidelijke afspraken over processen vooraf, gebaseerd op wederzijds gefundeerd vertrouwen. Voor zorgadministraties brengt deze nieuwe manier van verantwoorden grote veranderingen met zich mee. Wat betekent dit voor de dagelijkse werkzaamheden van medewerkers in het zorgadministratief proces? 

  •   Incompany
    Intervisieserie Lean leiderschap op de werkvloer Intervisieserie

    Lean management (of Lean) wordt sinds enkele jaren toegepast in de zorg. De aandacht hiervoor groeit nog steeds. Zo blijkt onder andere uit de vele publicaties en symposia. En terecht, Lean biedt een mooie belofte voor ‘meer doen met minder’. Misschien zijn er al Lean projecten in uw instelling. Ongetwijfeld zijn er medewerkers getraind in Lean methoden en instrumenten en zijn er al successen geboekt. Maar hoe houd je de verbeteringen vast op de lange termijn? Hoe ga je om met meer afdelingsoverstijgende problemen? Een van de sleutelelementen hierin blijkt de rol van de leidinggevenden, op verschillende niveaus.

  •   Incompany
    Inzicht in de financiering en organisatie van ziekenhuizen (voor farmaceutische en medical devices industrie) Training

    Ziekenhuizen zijn complexe organisaties. Beleidsveranderingen door de overheid en inkoopplannen van zorgverzekeraars zorgen ervoor dat ziekenhuizen continu in beweging zijn. Voor velen is de structuur en financiering een ondoorzichtig geheel. Wilt u een goede gesprekspartner zijn voor al uw stakeholders? Dan is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de ziekenhuiszorg, de werkwijze en financieringssystematiek van ziekenhuizen.

  •   Incompany
    Inzicht in de zorg Training

    Niets is zo veranderlijk als het zorglandschap. Marktwerking, kostenbeheersing, efficiënter werken en correcte registratie hoort u dagelijks in het nieuws. De Nederlandse gezondheidszorg is een complex systeem dat voor een buitenstaander in de zorg lastig te overzien is.

  •   Incompany
    Juiste zorg op de juiste plek Introductietraining

    ‘Juiste zorg op de juiste plek’ krijgt veel aandacht van het ministerie van VWS. Volgens het Taskforce-rapport, onder leiding van VWS, is er namelijk meer nodig dan de huidige stapsgewijze aanpak om de Nederlandse zorg wezenlijk te verbeteren. Als zorgorganisaties de beweging naar de juiste zorg op de juiste plek niet maken, heeft dit vergaande gevolgen: stijgende zorgkosten, extreme personeelstekorten en een dalende kwaliteit. Wat moet u weten over dit thema en wat komt er kijken bij het zetten van de eerste stappen richting deze transformatie?

  •   Incompany
    Kennismaking Lean in de zorg (Farma) Training

    Efficiency- en kwaliteitsverbetering staan in de zorgsector hoog op de agenda. Hoe kunnen organisaties complexe processen efficiënter inrichten zonder de patiënt of cliënt uit het oog te verliezen? Veel zorginstellingen passen de principes van Lean Management inmiddels succesvol toe. Lean is een krachtige en praktijkgerichte filosofie waarbij de klant centraal staat. Op basis van klantwaarde worden verspillingen in het proces geëlimineerd, neemt de kans op fouten af, en staat uw organisatie in het teken van continu verbeteren (Kaizen). Hoe kunt u de problematiek herkennen die samenhangt met processen in de zorg waar uw producten onderdeel van uitmaken? En hoe kunt u aanknopingspunten vinden en handvatten bieden om dit te verbeteren?

  •   Incompany
    Kostprijsberekening in de geriatrische revalidatiezorg Training

    De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) gaat in 2019 een kostprijsonderzoek uitvoeren voor de geriatrische revalidatiezorg (GRZ). Doel van dit kostprijsonderzoek is het herijken van de tarieven voor 2021. Dit onderzoek vraagt veel van zorgaanbieders in de GRZ. Daarnaast is het voor de inkoopafspraken met zorgverzekeraars steeds belangrijker dat u goed inzicht heeft in uw eigen kosten en opbrengsten. 
     

  •   Incompany
    Kostprijsberekening in de ouderenzorg Training

    Prestatiebekostiging heeft als gevolg dat uw zorgorganisatie steeds meer financieel risico loopt. Met de overhevelingen naar de Zorgverzekeringswet en Wmo worden de onzekerheden nog groter. Hierdoor ontstaat steeds meer behoefte aan financiële stuurinformatie om ‘in control’ te zijn. Het hebben van betrouwbare kostprijzen is hierbij een onmisbare schakel!