Zorgmedewerkers als ambassadeur van de organisatie

Wie hebben het meeste contact met ‘klanten’? Wie kunnen het verhaal van de organisatie het best uitdragen? Wie hebben de meeste invloed op de tevredenheid en loyaliteit van klanten? Precies, uw zorgmedewerkers!

  • Zorgmedewerkers zijn het best in staat om uw boodschap en waarden over te brengen in hun contact met zorgvragers, familie, verwijzers en andere stakeholders. Dit geldt niet alleen voor zorgprofessionals, maar ook voor medewerkers die zich bezighouden met zorgadvies en klantenservice. Zij zijn dagelijks met uw merk, producten en klanten bezig. En juist in tijden van toenemende concurrentie, toenemend gebruik van social media en mondigere cliënten kun je hiermee het verschil maken.

    Hoe versterkt u het ambassadeurschap binnen uw organisatie? Hoe zorgen we dat dit een tweede natuur voor medewerkers wordt?

    Q-Academy organiseert een inspirerende training voor iedereen die zichzelf en zijn zorgmedewerkers sterker als ambassadeur wil inzetten. Deze praktijkgerichte training combineert theorie met praktijk via presentaties, interactie en opdrachten. Termen als klantgerichtheid, klanttevredenheid, loyaliteit, merkwaarden en kernwaarden worden uitgebreid besproken. U leert hoe u door eenheid in uitstraling, gedrag (verbaal en non-verbaal) en omgangsvormen als een echte ambassadeur van de organisatie op kunt treden, zodat uw organisatie waar kan maken waar zij voor staat en wat zij belooft (en zelfs meer dan dat!). U krijgt handvatten om het ambassadeurschap in te voeren (roadmap). Er is veel gelegenheid om onderling kennis en ervaring uit te wisselen.

    Voor wie is deze training bedoeld? Voor zorgprofessionals, zorgmedewerkers, teamleiders, teamcoördinatoren, projectleiders en managers die zichzelf en hun medewerkers sterker als ambassadeur van hun zorgorganisatie in willen gaan zetten en daar handvatten voor zoeken.

  • Wat neemt u mee naar huis?

    U krijgt praktische inzichten en instrumenten aangereikt waarmee u het ambassadeurschap van medewerkers en uzelf kunt versterken (roadmap).

    • Deelnemers zijn zich ervan bewust dat zij het zichtbare visitekaartje van de organisatie zijn en een grote invloed hebben op de uitstraling (imago) van de organisatie
    • Zij hebben inzicht in hun eigen persoonlijke uitstraling en houding met betrekking tot gedrag en omgangsvormen
    • Zij hebben inzicht in de factoren die het succes van een ambassadeursprogramma bepalen.
  • Inleiding (kort)

    • Veranderende tijden in de zorg: marktwerking en toenemende concurrentie
    • Nut en noodzaak van ambassadeurs en promotors

    Klantgerichtheid

    • Wat is klantgerichtheid en professionaliteit?
    • In welke nuances en details zit dat?
    • Wat bepaalt de klanttevredenheid en loyaliteit van uw zorgklant?
    • Vertaling van merkwaarden en kernwaarden naar het gedrag op de werkvloer
    • Hoe straal je de kernwaarden van een organisatie uit?

    In de praktijk

    • Hoe kom ik over? Hoe komen wij als collega’s/ team over?
    • Effectief, professioneel, klantgericht en klantbewust reageren op het gedrag van de ander
    • Wat is weerstand, welke vormen zijn er en hoe reageer ik hier adequaat en professioneel op?
    • Hoe verhoog je betrokkenheid en trots?
    • Welke drempels worden vaak ervaren en hoe ga je daarmee om?
    • Hoe realiseer je het gewenste ambassadeurs-gedrag?
    • Service Profit Chain: van betrokken medewerkers naar betrokken klanten
    • Hoe creëer je een ‘wow’ (9+)-ervaring bij klanten?
    • Waar moet je beginnen en hoe pak je het aan: roadmap tot invoering van het ambassadeurschap
  • Deze cursus is ook geschikt voor incompany doeleinden. Wij maken het programma op maat naar de situatie in uw organisatie.

  • Voor wie? Voor zorgprofessionals, zorgmedewerkers, teamleiders, teamcoördinatoren, projectleiders en managers die zichzelf en hun medewerkers sterker als ambassadeur van hun zorgorganisatie in willen gaan zetten en daar handvatten voor zoeken.

    Trainer: Thijs Koevoet

    Investering: € 440,- per persoon (Q-Academy is vrijgesteld van btw). Deze investering is inclusief lesmateriaal. Tijdens de training verzorgen wij een dagarrangement dat bestaat uit koffie, thee, fris en een uitgebreid lunchbuffet.

    Locatie: Oudlaan 4, Utrecht.

    Annuleren en doorschuiven: lees hier onze algemene voorwaarden voor open trainingen.

    Neem voor meer informatie contact met ons op.