Kies hier uw vakgebied

  •   Start 29-09-2020
    Post bachelor opleiding Consulent Wmo, Wlz en Jeugdwet Opleiding

    Het werkveld van de Consulent Wmo, Wlz en Jeugdwet verandert snel en ingrijpend en de eisen die aan u als professional worden gesteld, zijn hoog. Van u worden een professionele houding, inhoudelijke kennis en effectieve gespreksvaardigheden verwacht. De indicerende gesprekken zijn voor een belangrijk deel bepalend voor het realiseren van het juiste plan.

  •   Start 01-10-2020
    Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg Training

    Leren van elkaar is een belangrijke voorwaarde om continu te verbeteren in de zorg. Intervisie is één van de manieren om open kennis en ervaringen met elkaar te delen binnen of tussen afdelingen. Wat is uw rol als intervisiebegeleider? Wat komt er kijken bij het organiseren van een intervisie? Welke intervisiemethoden zijn er en met welk doel zet u deze in? Dat leert u tijdens de training Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg.

  •   05-10-2020
    Credit Rating in de zorg Training

    Banken in Nederland worden strenger in hun kredietverlening. Zij willen geen grote zorgportefeuille. Voor grote investeringen zijn zorgorganisaties afhankelijk van consortiums van banken om het gewenste volume te behalen. Banken zijn veeleisend als het gaat om zekerheden en andere voorwaarden als looptijd en rentes. Zorginstellingen zijn op zoek naar alternatieven voor bankfinanciering, om meerdere opties te hebben. De voorwaarden op de kapitaalmarkt zijn vaak voordeliger: rentes, zekerheden, verantwoording.

  •   Start 06-10-2020
    Capaciteitsmanagement in de kliniek Training

    Hoe vindt u een goede balans tussen het beschikbaar stellen en inplannen van o.a. de capaciteit op de verpleegafdelingen? En hoe houdt u daarbij rekening met logistieke vraagstukken, zoals de griepperiode en de uitstroommogelijkheden naar VVT instellingen? Dit vraagt om integrale afstemming tussen de verschillende klinische afdelingen en om zorglogistieke sturing binnen deze afdelingen. Leer aan de hand van een stappenplan hoe u realiseert dat de patiënt zo optimaal mogelijk het proces in-, door-, en uitstroomt en capaciteiten zo efficiënt mogelijk worden benut.

  •   Start 06-10-2020
    Capaciteitsmanagement op de polikliniek Training

    Hoe vindt u de balans tussen zorgvraag en zorgaanbod (zorgprofessionals, ruimten en apparatuur)? En hoe zorgt u dat u het aantal patiënten op de polikliniek ziet conform de afspraken met de zorgverzekeraar? Dit zijn vragen die bij veel ziekenhuizen spelen. Tijdens deze training leert u aan de hand van een stappenplan hoe u de polikliniek efficiënter en effectiever met behulp van capaciteitsmanagement en zorglogistiek inricht.

  •   Start 08-10-2020
    Inzet e-health: de juiste technologie voor de juiste inzet Training

    De zorg verandert in snel tempo. De behoefte aan innovatie is groter dan ooit. Technologische ontwikkelingen zoals e-health maken Juiste zorg op de juiste plek mogelijk en verhogen de kwaliteit van leven. E-health staat dan ook hoog op de agenda. Voor zorgorganisaties is het de kunst om tijdig in deze stroom mee te bewegen en kansen aan te grijpen om op innovatieve wijze de geleverde zorg te verbeteren. Vaak wordt gedacht dat innoveren alleen weggelegd is voor de echte ‘creatievelingen’ onder ons, maar…. iedereen kan het. Innoveren kun je namelijk leren! 

  •   Start 08-10-2020
    Slim roosteren in de zorg Training

    Roosteren in de zorg? Het blijft een uitdaging om de juiste balans te vinden tussen zorgvraag, personeelsaanbod en de wensen van medewerkers. De bezuinigingen in de sector vragen om een efficiënte planning. Wat zijn de meest voorkomende knelpunten bij roosterplanning en roosterverwerking? Hoe weet u welke personele formatie nodig is om het hele jaar de juiste bezetting te realiseren? Met welke regelgeving moet u rekening houden? Het maken van een roosterplanning is niet eenvoudig. Hoe bereikt u de meest optimale inzet van uw personeel?

  •   Start 27-10-2020
    De veranderende rol van de manager Zorgadministratie Training

    Ingrijpende veranderingen als prestatiebekostiging, horizontaal toezicht en zelforganisatie zorgen ervoor dat het administratieve proces van zorgaanbieders verandert. Het administratieve en het primaire proces komen steeds dichter bij elkaar. In de praktijk vraagt dit (naast de reguliere zorgadministratietaken) nogal wat nieuwe vaardigheden van uw medewerkers: kennis van verschillende wet- en regelgeving, proactief afdelingen benaderen en adviseren over de registratie. Maar....deze nieuwe manier van werken op de zorgadministratie vraagt ook nogal wat van u als manager!

  •   27-10-2020
    Safety-II: leren van de dagelijkse praktijk Training

    Bent u op zoek naar een nieuwe manier om naar kwaliteit en leren & verbeteren te kijken? Wilt u met verbetermaatregelen beter kunnen aansluiten bij de steeds complexer wordende zorg? En streeft u er bovendien naar om kwaliteit & veiligheid leuker en positiever te maken? De Safety-II benadering helpt uw blik te verbreden en deze doelen te bereiken.

  •   Start 29-10-2020
    Basistraining calamiteitenonderzoek Basistraining

    Belangrijk onderdeel van het kwaliteitssysteem is het analyseren van ernstige incidenten en calamiteiten middels retrospectieve risicoanalyse. Dit helpt u de basisoorzaken van calamiteiten te vinden en verbetermaatregelen te treffen om hier organisatiebreed van te kunnen leren. Tijdens deze basistraining leert u calamiteitenonderzoek uit te voeren middels de PRISMA Plus-methodiek.