Kies hier uw vakgebied
  •   Incompany
    Opstellen accountplan relatiebeheer en accountmanagement voor zorg & welzijn Verdiepingstraining

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op’ moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren. Anders gaat de concurrent ermee vandoor!

  •   Incompany
    PRISMA Training

    PRISMA staat voor 'Prevention Recovery Information System for Monitoring and Analysis'. De PRISMA-methode is bij uitstek geschikt om trends en patronen te constateren in de oorzaken van meerdere incidenten. Ook helpt de methode u verbetermaatregelen te treffen om in het vervolg incidenten te voorkomen.

  •   Incompany
    Power BI Training

    Heb je al ervaring in het maken van dashboards in Excel? Wil je nog meer verschillende databronnen combineren waarbij je ook nog eens snel de data kunt verversen en delen met collega’s of externe partijen? Maak dan de stap naar Power BI.

  •   Incompany
    (Project)leiding geven aan veranderprocessen Training

    Bent u werkzaam in de zorg en hebt u te maken met verandering op verandering? Bent u projectleider of leidinggevende en heeft u de juiste handvatten nodig mensen mee te krijgen in de verandering? Hoe bereikt u dat u niet zelf alle oplossingen moet bedenken, maar dat mensen zelf met oplossingen komen?

  •   Incompany
    Projectmanagement in de zorg Training

    De snelle veranderingen in de zorg vragen naast inhoudelijke expertise om nieuwe vaardigheden. Van medewerkers wordt verwacht projectmatig te werken. Projectleiders in de zorg zijn vaak stafmedewerkers of leidinggevenden die dit ‘erbij doen’, maar niet vanuit hun praktijk gewend zijn te doen.

  •   Incompany
    Resultaatgericht auditen Training

    Wilt u weten of de processen in de praktijk op een efficiënte manier tot het beoogde resultaat leiden? Dan is resultaatgericht auditen een goede keuze! Met resultaatgericht auditen toetst u of de beschreven stappen in de procedure ook het meest effectief en kwalitatief zijn.

  •   Incompany
    Risicoanalyse zorgadministratie voor de langdurige zorg Training

    Door de hervormingen in de langdurige zorg hebben zorgaanbieders te maken met verschillende financiers, zoals zorgverzekeraars (voor o.a. wijkverpleging), gemeenten (Wmo en Jeugdwet) en zorgkantoren (Wlz). Deze financiers kennen allemaal hun eigen aanpak, procedures en communicatie. Dat betekent dat zorgadministraties van zorgaanbieders hun processen hierop dienen in te richten. Daarvoor is het van belang om alle risico’s in beeld te hebben. Vanuit de hoek van kwaliteit & veiligheid kennen we allerlei methoden om prospectieve risicoanalyses (PRA) uit te voeren. Q-Consult Zorg heeft op basis van één van deze methoden (HFMEA light) een aanpak ontwikkeld om risicoanalyses uit te voeren op zorgadministratieprocessen.

  •   Incompany
    Risicogericht auditen Training

    Wilt u graag meer inzicht in uw risico’s en in hoeverre deze risico’s in een proces beheerst worden? Dan is risicogericht auditen een goede aanvulling op het procesgericht auditen. 

  •   Incompany
    Roosterbeleid voor de zorg Training

    Een optimale personeelsplanning is van groot belang voor het leveren van goede en betrouwbare zorg. Het maken van een rooster is complex. De uitdaging zit onder andere in het inzetten van de juiste (combinatie van) professionals op het juiste moment en de juiste plek, het inbouwen van flexibiliteit en het creëren van een gezond rooster. Daarbij spelen ook regelgeving (zoals de Arbeidstijdenwet en de cao) en de wensen van medewerkers en cliënt/patiënt een belangrijke rol. Roostermakers hebben eenduidige roosterafspraken nodig om een optimale en flexibele personeelsinzet te bereiken. Waar moet een duurzaam roosterbeleid voor uw organisatie aan voldoen?

  •   Incompany
    SET COVID-19 2.0 trainingsaanbod Training

    E-health heeft in coronatijd een flinke boost gekregen. Zorgorganisaties gaan over op versnelde invoering. E-health bevordert zelfregie van cliënten en patiënten en draagt daarmee bij aan het genezingsproces en de kwaliteit van leven. Succesvolle inzet van e-health begint daarom altijd bij de vraag van de cliënt: wat vindt de cliënt belangrijk voor zijn of haar kwaliteit van leven?