Kies hier uw vakgebied
  •   21-03-2019
    (Ont)Regel de zorg Training

    Zorgprofessionals hebben te maken met een steeds hogere regeldruk en bijbehorende registratielast. Deze regels zijn bedoeld om ‘in control’ te blijven en om kwalitatieve en veilige zorg te kunnen leveren. In de praktijk werkt dit echter helaas juist vaak averechts. De vele regels en niet altijd duidelijke meerwaarde ervan, in combinatie met de dagelijkse drukte, leiden ertoe dat essentiële procedures niet (goed) worden nageleefd. Bovendien blijft er minder tijd over voor aandacht voor de cliënt/patiënt: daar waar het in de zorg echt om gaat. Hoe weet u welke regels echt nodig zijn voor het leveren van goede zorg? En wat is er nodig om de (ervaren) regeldruk te verminderen en de kwaliteit te verhogen? Tijd om de procedures binnen uw zorgorganisatie op een nieuwe en effectieve manier tegen het licht te houden!

  •   21-03-2019
    Juiste zorg op de juiste plek Introductietraining

    ‘Juiste zorg op de juiste plek’ krijgt veel aandacht van het ministerie van VWS. Volgens het Taskforce-rapport, onder leiding van VWS, is er namelijk meer nodig dan de huidige stapsgewijze aanpak om de Nederlandse zorg echt te verbeteren. Als zorgorganisaties de beweging naar de juiste zorg op de juiste plek niet maken, heeft dit vergaande gevolgen: stijgende zorgkosten, extreme personeelstekorten en een dalende kwaliteit. Wat moet u weten over dit thema en wat komt er kijken bij het zetten van de eerste stappen richting deze transformatie?

  •   Start 26-03-2019
    De veranderende rol van de manager Zorgadministratie Training

    Ingrijpende veranderingen als prestatiebekostiging, horizontaal toezicht en zelforganisatie zorgen ervoor dat het administratieve proces van zorgaanbieders verandert. Het administratieve en het primaire proces komen steeds dichter bij elkaar. In de praktijk vraagt dit (naast de reguliere zorgadministratietaken) nogal wat nieuwe vaardigheden van uw medewerkers: kennis van verschillende wet- en regelgeving, proactief afdelingen benaderen en adviseren over de registratie. Maar....deze nieuwe manier van werken op de zorgadministratie vraagt ook nogal wat van u als manager!

  •   Start 26-03-2019
    Financieel management voor niet-financiële managers in de zorg Training

    Managers in de zorg worden bijna dagelijks geconfronteerd met financiële termen en bedrijfseconomische kwesties. Van u wordt verwacht dat u financiële overzichten begrijpt, dat u budgetten kunt opstellen en kunt sturen op cijfers. Wilt u grip hebben op de financiën? En wilt u dezelfde taal spreken als de financiële managers binnen uw organisatie?

  •   26-03-2019
    Praktisch vormgeven aan het kwaliteitsdenken Training

    Bent u op zoek naar manieren om uw kwaliteitsbeleid toe te spitsen op het primair proces: daar waar de kwaliteit wordt geleverd? Samen met u staan vele zorgorganisaties voor dezelfde uitdaging. Tijdens deze training leert u uw visie op kwaliteit vast te stellen of te herijken en maakt u een plan hoe deze visie in de praktijk te brengen.

  •   28-03-2019
    Verdiepingstraining calamiteitenonderzoek Verdiepingstraining

    Wilt u met calamiteitenonderzoek een nog scherpere analyse op ernstige incidenten/calamiteiten kunnen maken, die beter wordt gedragen in uw organisatie? Dit vraagt om ervaring, beschikking over en flexibiliteit in analysemethodieken en aanscherping van vaardigheden. In deze training gaat u hiermee aan de slag.

  •   28-03-2019
    Stoomcursus DBC's voor de geriatrische revalidatiezorg (GRZ) Basiscursus

    De geriatrische revalidatiezorg is al enkele jaren overgeheveld naar de Zorgverzekeringswet. Zorg en behandeling worden sindsdien via DBC’s gefinancierd. De gevolgen van de DBC-systematiek zijn groot. Behandelaars registreren zorgactiviteiten, financieel medewerkers declareren in DBC’s en managers GRZ monitoren en sturen op een andere manier dan zij gewend zijn in de Wlz (voorheen AWBZ).

  •   Start 01-04-2019
    Zorglogistiek op de poli: grip krijgen op het behalen van de productie Training

    Hoe vindt u de balans tussen zorgvraag, personeelsaanbod, ruimteplanning en de inzet van medisch specialisten? En hoe kunt u invloed hebben op de productie? Dit zijn vragen die bij veel ziekenhuizen spelen. Tijdens deze training leert u aan de hand van een stappenplan hoe u de polikliniek efficiënter inricht.

  •   02-04-2019
    Auditen volgens de tracermethodiek Training

    Hoe ziet het logistieke pad van uw patiënt of cliënt eruit? En op welke punten is verbetering nodig om de geleverde kwaliteit hoog te houden of verder te verbeteren? Met een tracer audit brengt u dit in beeld en legt u de focus van de interne audits op het primair proces: daar waar het gebeurt.

  •   Start 02-04-2019
    Procesbegeleider kwaliteitsbijeenkomsten Training

    Merkt u dat uw kwaliteitsproject soms niet goed van de grond komt, omdat communicatiemiddelen als e-mail en werkoverleggen niet altijd goed meer werken? Lijken u en uw mede-kwaliteitsadviseurs de enige te zijn die zich verantwoordelijk voelen voor kwaliteitsthema’s? Om echte kwaliteitsverbetering te realiseren is het belangrijk betrokkenheid en eigenaarschap in de hele organisatie te creëren. Een belangrijke factor voor het slagen van een kwaliteitsproject zit in het startpunt: de lancering van uw project. Een interactieve, creatieve en energieke bijeenkomst is een krachtig middel om mee te starten.