Kies hier uw vakgebied

  •   Start 14-05-2020
    Lean Six Sigma Yellow Belt Opleiding

    In de zorg wordt steeds meer gevraagd van medewerkers om efficiënter te werken en tegelijkertijd de kwaliteit hoog te houden. Dat vraagt om continue verbetering van de werkprocessen. In dat kader heeft u de term Lean of Lean Six Sigma ongetwijfeld al regelmatig langs horen komen in uw organisatie, maar wat houdt het precies in? En wat moet u weten en kunnen om deel te nemen aan een Lean Six Sigma-verbeterproject?

  •   Start 18-05-2020
    Planning & Control van de toekomst Training

    Marktwerking in de zorg neemt toe. Dit uit zich in de aard van de onderhandelingen met contractpartijen (zorgverzekeraars, zorgkantoor, gemeentes), in de contractering en in de relatie met externe partijen. Zorgorganisaties moeten deze ontwikkelingen vertalen naar hun eigen interne organisatie en vervolgens hierop sturen. De afdeling planning & control vervult hierin een steeds belangrijkere rol…. Een rol die andere competenties vraagt: strong controllership.

  •   19-05-2020
    Effectief communiceren in de zorg Training

    Een effectieve communicatiestijl is essentieel in uw dagelijks werk. U zet het in om projecten tot een succes te maken en uw collega’s te informeren en mee te krijgen met uw ideeën. Merkt u dat de communicatie met uw collega’s soms stroef verloopt? Loopt u steeds weer tegen dezelfde uitdagingen aan in uw communicatiestijl? Of is er onlangs wat veranderd in uw team of organisatie wat om een andere stijl vraagt?

  •   19-05-2020
    Systeembeoordeling 2.0 Training

    Faciliteert uw kwaliteitsmanagementsysteem (KMS) het leveren van kwalitatieve en veilige zorg? De systeembeoordeling is een waardevol instrument om onderbouwde conclusies te trekken over de effectiviteit van dit KMS. In de praktijk wordt dit instrument nog vaak als een verplichting gezien, in plaats van juist een kans om te verbeteren. Zonde, want dat belemmert de mate waarin u als kwaliteitsadviseur de (kwaliteits)doelstellingen kunt realiseren. De systeembeoordeling 2.0 (vernieuwde versie) is anders: door de interactieve en open insteek komt u samen met uw (zorg)professionals tot nieuwe en concrete inzichten over hoe een KMS de goede zorg voor de cliënt/patiënt beter kan faciliteren. In deze training leert u hoe u de systeembeoordeling 2.0 stapsgewijs zelf kunt uitvoeren.

  •   26-05-2020
    Stoomcursus DBC's voor de geriatrische revalidatiezorg Basiscursus

    De geriatrische revalidatiezorg is al enkele jaren overgeheveld naar de Zorgverzekeringswet. Zorg en behandeling worden sindsdien via DBC’s gefinancierd. De DBC-systematiek is compleet anders dan de andere financieringen waarmee ouderenzorgorganisaties te maken hebben. Behandelaren registreren zorgactiviteiten, financieel medewerkers declareren in DBC’s en managers GRZ monitoren en sturen op een andere manier dan zij gewend zijn in de Wlz.

  •   02-06-2020
    Auditaanpak inzet e-health Training

    E-health (digitale zorg) biedt veel kansen, zoals meer regie voor de cliënt/patiënt, tijdsbesparing en innovatieve oplossingen. Om deze digitale zorg succesvol in te zetten en de kwaliteit hiervan te bewaken en te verbeteren, voert u interne audits uit. E-health heeft vanwege de technologie een impact op veel verschillende afdelingen. ICT, risicomanagement, beleid, zorginhoudelijk proces, HRM en kwaliteit zijn allen betrokken. Dat maakt het opstellen van een auditprogramma complex en vraagt om een multidisciplinaire aanpak. Waar te beginnen?

  •   09-06-2020
    Dashboards in Excel voor zorgorganisaties Training

    Bent u op zoek naar trends en patronen in uw data om deze te vertalen naar concrete en begrijpelijke stuurinformatie? En zoekt u hiervoor naar een flexibele en kosteneffectieve maatwerkoplossing? Dan gaat u aan de slag met het maken van dashboards in het softwareprogramma dat u al dagelijks gebruikt: Excel. Zet de volgende stap in uw Excel-vaardigheden en krijg meer inzicht in en grip op uw zorgorganisatie!

  •   09-06-2020
    Incidentanalyse Training

    Incidentanalyse is een belangrijk onderdeel van het kwaliteitssysteem. Inzicht in lichte incidenten geeft u de mogelijkheid om tijdig te reageren op (bijna)incidenten en om calamiteiten te voorkomen. Zo kunt u op een laagdrempelige, relatief eenvoudige wijze de kwaliteit van uw processen en de zorg voor de cliënt/patiënt samen met uw team verbeteren. Maak op praktische wijze kennis met diverse methodieken om incidenten te analyseren en op basis hiervan te kunnen verbeteren.

  •   Start 09-06-2020
    Vaardigheden voor de kwaliteitsadviseur Training

    Kwaliteit zit niet in systemen en regels, maar in talentvolle en professionele medewerkers en in de directe relatie met de cliënt. Hoe zorg ik er als kwaliteitsadviseur voor dat medewerkers zich hier bewust van zijn en kwaliteit op de agenda zetten? En op welke manier kan ik mijn organisatie hierin meenemen? Dit zijn vragen waar u zich als kwaliteitsadviseur mee bezighoudt bij uw inspanningen om kwaliteit meer te beleggen bij het primair proces. In deze training gaat u aan de slag met de vaardigheden die nodig zijn om uw doelen te bereiken.

  •   16-06-2020
    Safety-II: leren van de dagelijkse praktijk Training

    Bent u op zoek naar een nieuwe manier om naar kwaliteit en leren & verbeteren te kijken? Wilt u met verbetermaatregelen beter kunnen aansluiten bij de steeds complexer wordende zorg? En streeft u er bovendien naar om kwaliteit & veiligheid leuker en positiever te maken? De Safety-II benadering helpt uw blik te verbreden en deze doelen te bereiken.