Kies hier uw vakgebied
  •   23-07-2018
    Zomerworkshop Timemanagement Workshop

    In de zorgsector is de werkdruk groot. 50% van het verzuim wordt zelfs veroorzaakt door die te hoge werkdruk. Wilt u meer ruimte en rust in uw functie creëren?

  •   Start 01-10-2018
    Continu verbeteren in de zorg Training

    Heeft u het idee dat werkproblemen steeds terugkeren? Brandjes worden geblust in plaats van dat het probleem bij de kern wordt aangepakt? Continu verbeteren is hier de oplossing voor. Wilt u kartrekker zijn in uw team op dit gebied? Dan is deze tweedaagse training Continu verbeteren in de zorg geschikt voor u!

  •   02-10-2018
    Leiderschap: wat is uw persoonlijke stijl? Training

    Iedereen vult de rol van leidinggevende in de zorg op zijn of haar eigen manier in. Hierin is geen goed of fout, maar er zijn wel stijlen die beter of juist minder goed voor u en voor uw team werken. Wat is uw leiderschapsstijl en hoe gaat u om met verschillende leiderschapsdilemma’s? Tijdens deze training leert u hoe u (meer) vanuit uw persoonlijke stijl leiding kunt geven, zodat u de balans hierin (terug)vindt.

  •   09-10-2018
    Verdiepingstraining calamiteitenonderzoek Verdiepingstraining

    Wilt u met calamiteitenonderzoek een nog scherpere analyse op ernstige incidenten/calamiteiten kunnen maken, die beter wordt gedragen in uw organisatie? Dit vraagt om ervaring, flexibiliteit in methodieken en aanscherping van vaardigheden. In deze training gaat u hiermee aan de slag.

  •   Start 11-10-2018
    Slimmer roosteren in de zorg Training

    Roosteren in de zorg? Het blijft een uitdaging om de juiste balans te vinden tussen zorgvraag, personeelsaanbod en de wensen van medewerkers. De bezuinigingen in de sector vragen om een efficiënte planning. Wat zijn de meest voorkomende knelpunten bij roosterplanning en roosterverwerking? Hoe weet u welke personele formatie nodig is om het hele jaar de juiste bezetting te realiseren? Met welke regelgeving moet u rekening houden? Het maken van een roosterplanning is niet eenvoudig. Hoe bereikt u de meest optimale inzet van uw personeel?

  •   11-10-2018
    Value-Based Health Care Introductietraining

    Hoe centraal staat de patiënt in de Nederlandse gezondheidszorg? En in hoeverre sturen wij hierop? Value-Based Health Care (VBHC) is een populair onderwerp geworden. VBHC richt zich op maximale waarde van zorg voor de patiënt, dus de beste zorguitkomsten tegen de laagste kosten. VBHC vraagt om een fundamentele nieuwe strategie, gericht op het herinrichten van de organisatie van de zorg: het meten van de uitkomsten van zorg en het belonen van de prestatie.

  •   Start 30-10-2018
    Financieel management voor niet-financiële managers in de zorg Training

    Managers in de zorg worden bijna dagelijks geconfronteerd met financiële termen en bedrijfseconomische kwesties. Van u wordt verwacht dat u financiële overzichten begrijpt, dat u budgetten kunt opstellen en kunt sturen op cijfers. Wilt u grip hebben op de financiën? En wilt u dezelfde taal spreken als de financiële managers binnen uw organisatie?

  •   01-11-2018
    Het nieuwe kwaliteitsdenken voor de huisartsenzorg Training

    Ook behoefte om het kwaliteitsbeleid van uw organisatie (nog) meer toe te spitsen op de zorg, het contact tussen huisarts en patiënt? Om zodoende het kwaliteitsmanagement terug te brengen naar het primair proces, daar waar kwaliteit geleverd wordt. Het klinkt vanzelfsprekend, maar is voor veel organisaties echt een grote uitdaging. In deze training gaan we aan de slag om het kwaliteitsmanagement meer praktisch en passend bij te maken en aan te laten sluiten bij de huisartsenzorg.

  •   Start 01-11-2018
    Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg Training

    Leren van elkaar is een belangrijke voorwaarde om continu te verbeteren in de zorg. Intervisie is één van de manieren om open kennis en ervaringen met elkaar te delen binnen of tussen afdelingen. Wat is uw rol als intervisiebegeleider? Wat komt er kijken bij het organiseren van een intervisie? Welke intervisiemethoden zijn er en met welk doel zet u deze in? Dat leert u tijdens de training Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg.

  •   05-11-2018
    Accountmanagement en relatiebeheer voor zorg & welzijn Basiscursus

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op’ moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren. Anders gaat de concurrent ermee vandoor!