Kies hier uw vakgebied
  •   Start 22-11-2018
    Slimmer roosteren in de zorg Training

    Roosteren in de zorg? Het blijft een uitdaging om de juiste balans te vinden tussen zorgvraag, personeelsaanbod en de wensen van medewerkers. De bezuinigingen in de sector vragen om een efficiënte planning. Wat zijn de meest voorkomende knelpunten bij roosterplanning en roosterverwerking? Hoe weet u welke personele formatie nodig is om het hele jaar de juiste bezetting te realiseren? Met welke regelgeving moet u rekening houden? Het maken van een roosterplanning is niet eenvoudig. Hoe bereikt u de meest optimale inzet van uw personeel?

  •   27-11-2018
    Basistraining calamiteitenonderzoek Basistraining

    Belangrijk onderdeel van het kwaliteitssysteem is het analyseren van ernstige incidenten en calamiteiten middels retrospectieve risicoanalyse. Dit helpt u de basisoorzaken van calamiteiten te vinden en verbetermaatregelen te treffen om hier organisatiebreed van te kunnen leren. Tijdens deze basistraining leert u calamiteitenonderzoek uit te voeren middels de PRISMA Plus-methodiek.

  •   Start 12-02-2019
    Zorglogistiek in de eerstelijn Training

    Hoe kunt u uw telefonische bereikbaarheid verbeteren? Hoe richt u uw spreekuren efficiënt in? Hoe vindt u de balans tussen zorgvraag, planning en de inzet van huisartsen en behandelaars? Dit zijn vragen die bij veel zorggroepen en huisartsenpraktijken spelen. Tijdens deze training leert u aan de hand van een stappenplan hoe u uw organisatie efficiënter inricht.

  •   Start 11-03-2019
    Continu verbeteren in de zorg Training

    Heeft u het idee dat werkproblemen steeds terugkeren? Brandjes worden geblust in plaats van dat het probleem bij de kern wordt aangepakt? Continu verbeteren is de oplossing. Er zijn 7 basis analyse-instrumenten waarmee u kartrekker kunt zijn op dit gebied in uw team. Tijdens deze tweedaagse training leert u deze instrumenten toe te passen binnen uw zorgorganisatie.

  •   14-03-2019
    Teamontwikkeling: uw team naar meer zelfstandigheid Training

    In het zorglandschap is de rol van u als leidinggevende veranderd. De meewerkende teamleider heeft meer bedrijfsmatige taken gekregen en is minder op de werkvloer te vinden. Ook zijn er minder leidinggevenden binnen een zorgorganisatie. Gevolg is dat we meer van teams en hun zelfstandigheid vragen. Wat is uw rol hierin en hoe geeft u dit vorm?

  •   Start 19-03-2019
    Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg Training

    Leren van elkaar is een belangrijke voorwaarde om continu te verbeteren in de zorg. Intervisie is één van de manieren om open kennis en ervaringen met elkaar te delen binnen of tussen afdelingen. Wat is uw rol als intervisiebegeleider? Wat komt er kijken bij het organiseren van een intervisie? Welke intervisiemethoden zijn er en met welk doel zet u deze in? Dat leert u tijdens de training Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg.

  •   Start 26-03-2019
    Financieel management voor niet-financiële managers in de zorg Training

    Managers in de zorg worden bijna dagelijks geconfronteerd met financiële termen en bedrijfseconomische kwesties. Van u wordt verwacht dat u financiële overzichten begrijpt, dat u budgetten kunt opstellen en kunt sturen op cijfers. Wilt u grip hebben op de financiën? En wilt u dezelfde taal spreken als de financiële managers binnen uw organisatie?

  •   28-03-2019
    Verdiepingstraining calamiteitenonderzoek Verdiepingstraining

    Wilt u met calamiteitenonderzoek een nog scherpere analyse op ernstige incidenten/calamiteiten kunnen maken, die beter wordt gedragen in uw organisatie? Dit vraagt om ervaring, beschikking over en flexibiliteit in analysemethodieken en aanscherping van vaardigheden. In deze training gaat u hiermee aan de slag.

  •   Start 02-04-2019
    Procesbegeleider kwaliteitsbijeenkomsten Training

    Merkt u dat uw kwaliteitsproject soms niet goed van de grond komt, omdat communicatiemiddelen als e-mail en werkoverleggen niet altijd goed meer werken? Lijken u en uw mede-kwaliteitsadviseurs de enige te zijn die zich verantwoordelijk voelen voor kwaliteitsthema’s? Om echte kwaliteitsverbetering te realiseren is het belangrijk betrokkenheid en eigenaarschap in de hele organisatie te creëren. Een belangrijke factor voor het slagen van een kwaliteitsproject zit in het startpunt: de lancering van uw project. Een interactieve, creatieve en energieke bijeenkomst is een krachtig middel om mee te starten.

  •   Start 04-04-2019
    Basistraining interne audits Basistraining

    Interne audits zijn belangrijk voor de kwaliteitsverbetering binnen uw zorgorganisatie. Daarom is het van essentieel belang dat deze goed worden uitgevoerd. Zijn interne audits voor u een nieuwe uitdaging en wilt u weten hoe u een audit met succes en plezier uitvoert? Dan is deze tweedaagse training geschikt voor u!