Kies hier uw vakgebied
  •   20-05-2019
    Effectieve persoonlijke communicatie in de zorg Training

    U heeft veel ideeën, maar krijgt uw team hier onvoldoende in mee. Of u voelt dat de communicatie met uw collega’s soms stroef verloopt. Uw wens: mensen sneller overtuigen, enthousiasmeren en activeren. Een effectieve persoonlijke communicatiestijl is hierbij essentieel. Tijdens deze training krijgt u inzicht in uw persoonlijke communicatiestijl en leert u hoe u de effectiviteit hiervan kunt vergroten.

  •   21-05-2019
    Basistraining calamiteitenonderzoek Basistraining

    Belangrijk onderdeel van het kwaliteitssysteem is het analyseren van ernstige incidenten en calamiteiten middels retrospectieve risicoanalyse. Dit helpt u de basisoorzaken van calamiteiten te vinden en verbetermaatregelen te treffen om hier organisatiebreed van te kunnen leren. Tijdens deze basistraining leert u calamiteitenonderzoek uit te voeren middels de PRISMA Plus-methodiek.

  •   04-06-2019
    PRI expert Verdiepingstraining

    We kennen de Prospectieve Risico-inventarisaties (PRI) uit het VMS Veiligheidsprogramma als instrument om risico’s te herkennen in het primair proces. Maar de PRI is en kan zoveel meer! Risico’s komen in alle domeinen van uw zorgorganisatie voor, denk aan financiën, medewerkers, ICT, apparatuur, bestuur en toezicht. De PRI kan dan ook op elk domein en op elk niveau van uw organisatie worden ingezet om risico’s te identificeren, analyseren en beoordelen. Wanneer u de risico’s in beeld heeft, helpt dit u uw (organisatie)doelen beter en efficiënter te bereiken. Maar hoe?

  •   06-06-2019
    Het nieuwe kwaliteitsdenken voor de huisartsenzorg Training

    Bent u op zoek naar manieren om het kwaliteitsbeleid van uw organisatie (nog) meer toe te spitsen op de zorg en het kwaliteitsmanagement terug te brengen naar het primair proces: daar waar de kwaliteit wordt geleverd? Met u staan vele andere zorggroepen en huisartsenpraktijken voor dezelfde uitdaging. In deze training gaan we aan de slag om uw kwaliteitsmanagement praktischer te maken en aan te laten sluiten bij de huisartsenzorg.

  •   11-06-2019
    Excel voor de eerstelijn Training

    Uw werk vraagt de laatste jaren steeds meer om analysevaardigheden. Wanneer u onderdeel uitmaakt van een grotere organisatie, is het management benieuwd naar productieoverzichten en financiële overzichten. Maar ook als zelfstandige in de eerstelijn is het nuttig om inzicht te hebben in deze data. Om hierop analyses los te kunnen laten, is kennis en kunde nodig: toegepaste kennis van Excel is hierbij cruciaal! Excel is immer hét programma om gemakkelijk (en goedkoop) cijfers uit te draaien, inzichtelijk te maken, analyses op uit te voeren en rapportages mee te maken.

  •   Start 11-06-2019
    Procesbegeleider kwaliteitsbijeenkomsten Training

    Merkt u dat uw kwaliteitsproject soms niet goed van de grond komt, omdat communicatiemiddelen als e-mail en werkoverleggen niet altijd goed meer werken? Lijken u en uw mede-kwaliteitsadviseurs de enige te zijn die zich verantwoordelijk voelen voor kwaliteitsthema’s? Om echte kwaliteitsverbetering te realiseren is het belangrijk betrokkenheid en eigenaarschap in de hele organisatie te creëren. Een belangrijke factor voor het slagen van een kwaliteitsproject zit in het startpunt: de lancering van uw project. Een interactieve, creatieve en energieke bijeenkomst is een krachtig middel om mee te starten.

  •   Start 03-10-2019
    Basistraining interne audits Basistraining

    Interne audits zijn belangrijk voor de kwaliteitsverbetering binnen uw zorgorganisatie. Daarom is het van essentieel belang dat deze goed worden uitgevoerd. Zijn interne audits voor u een nieuwe uitdaging en wilt u weten hoe u een audit met succes en plezier uitvoert? Dan is deze tweedaagse training geschikt voor u!

  •   03-10-2019
    Value-Based Health Care Introductietraining

    Hoe centraal staat de patiënt in de Nederlandse gezondheidszorg? En in hoeverre sturen wij hierop? Value-Based Health Care (VBHC) is een populair onderwerp geworden. VBHC richt zich op maximale waarde van zorg voor de patiënt, dus de beste zorguitkomsten tegen de laagste kosten. VBHC vraagt om een fundamentele nieuwe strategie, gericht op het herinrichten van de organisatie van de zorg: het meten van de uitkomsten van zorg en het belonen van de prestatie.

  •   07-10-2019
    (Ont)Regel de zorg Training

    Zorgprofessionals hebben te maken met een steeds hogere regeldruk en bijbehorende registratielast. Deze regels zijn bedoeld om ‘in control’ te blijven en om kwalitatieve en veilige zorg te kunnen leveren. In de praktijk werkt dit echter helaas juist vaak averechts. De vele regels en niet altijd duidelijke meerwaarde ervan, in combinatie met de dagelijkse drukte, leiden ertoe dat essentiële procedures niet (goed) worden nageleefd. Bovendien blijft er minder tijd over voor aandacht voor de cliënt/patiënt: daar waar het in de zorg echt om gaat. Hoe weet u welke regels echt nodig zijn voor het leveren van goede zorg? En wat is er nodig om de (ervaren) regeldruk te verminderen en de kwaliteit te verhogen? Tijd om de procedures binnen uw zorgorganisatie op een nieuwe en effectieve manier tegen het licht te houden!

  •   Start 08-10-2019
    Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg Training

    Leren van elkaar is een belangrijke voorwaarde om continu te verbeteren in de zorg. Intervisie is één van de manieren om open kennis en ervaringen met elkaar te delen binnen of tussen afdelingen. Wat is uw rol als intervisiebegeleider? Wat komt er kijken bij het organiseren van een intervisie? Welke intervisiemethoden zijn er en met welk doel zet u deze in? Dat leert u tijdens de training Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg.