Kies hier uw vakgebied
  •   24-05-2018
    Basistraining calamiteitenonderzoek volgens de PRISMA/SIRE-methodiek Training

    De PRISMA-methode helpt basisoorzaken te vinden van ernstige incidenten/calamiteiten, en trends en patronen te constateren in de oorzaken van meerdere incidenten. Uit ervaring blijkt deze methode zeer waardevol. De methode helpt u verbetermaatregelen te treffen om in het vervolg incidenten te voorkomen. Tegelijkertijd blijkt dat onderzoekers bij een zwaar incident of calamiteit extra handvatten wensen. De fase tussen het vooronderzoek en het vullen van de oorzakenboom is een grote stap. De nieuwe methode ‘PRISMA plus’, een combinatie van de PRISMA- en SIRE-methodiek, biedt onderzoekers twee extra substappen om de oorzakenboom op gestructureerde wijze te vullen.

  •   24-05-2018
    Slimmer roosteren in de zorg Training

    Roosteren in de zorg? Het blijft een uitdaging om de juiste balans te vinden tussen zorgvraag, personeelsaanbod en de wensen van medewerkers. De bezuinigingen in de sector vragen om een efficiënte planning. Wat zijn de meest voorkomende knelpunten bij roosterplanning en roosterverwerking? Hoe weet u welke personele formatie nodig is om het hele jaar de juiste bezetting te realiseren? Met welke regelgeving moet u rekening houden? Het maken van een roosterplanning is niet eenvoudig. Hoe bereikt u de meest optimale inzet van uw personeel?

  •   28-05-2018
    Kostprijzen in de integrale geboortezorg Training

    In 2017 zijn in Nederland 6 regio’s gestart met integrale geboortezorg. Uitgangspunt is het leveren van gezamenlijke en kwalitatief goede zorg rondom de zwangere. De zwangere wordt daarbij in staat gesteld zelf de regie te hebben over de ontvangen zorg. In de praktijk wordt dit vormgegeven door Integrale Geboortezorg Organisaties (IGO's), waarin meerdere zorgverleners en zorgaanbieders samenwerken. Een IGO is verantwoordelijk voor haar eigen bedrijfsvoering en ook voor de zorgcontractering met zorgverzekeraars. Van groot belang dus om zicht te hebben op de eigen kostprijzen.

  •   28-05-2018
    Accountmanagement en relatiebeheer voor zorg & welzijn Basiscursus

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op’ moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren. Anders gaat de concurrent ermee vandoor!

  •   29-05-2018
    Lean tools: kennen, kiezen en combineren Training

    Lean management kent een veelheid aan tools. Deze waardevolle instrumenten helpen u om de klant (cliënt of patiënt) en de klantstroom beter te begrijpen. Op basis hiervan kunt u de organisatie van zorg verbeteren. In de praktijk worden veel Lean tools als losstaande hulpmiddelen uitgelegd en toegepast. Zonde. De kracht ligt namelijk in de keuze voor de juiste combinatie van tools. 1+1=3.

  •   29-05-2018
    Teamontwikkeling: uw team naar meer zelfstandigheid Training

    In het zorglandschap is de rol van u als leidinggevende veranderd. De meewerkende teamleider heeft meer bedrijfsmatige taken gekregen en is minder op de werkvloer te vinden. Ook zijn er minder leidinggevenden binnen een zorgorganisatie. Gevolg is dat we meer van teams en hun zelfstandigheid vragen. Wat is uw rol hierin en hoe geeft u dit vorm?

  •   31-05-2018
    Verkoopvaardigheden voor zorg & welzijn Training

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op' moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren.

  •   07-06-2018
    Het nieuwe kwaliteitsdenken voor de huisartsenzorg Training

    Ook behoefte om het kwaliteitsbeleid van uw organisatie (nog) meer toe te spitsen op de zorg, het contact tussen huisarts en patiënt. Om zodoende het kwaliteitsmanagement terug te brengen naar het primair proces, daar waar kwaliteit geleverd wordt. Het klinkt vanzelfsprekend, maar is voor veel organisaties echt een grote uitdaging. In deze training gaan we aan de slag om het kwaliteitsmanagement meer praktisch en passend bij te maken en aan te laten sluiten bij de huisartsenzorg.

  •   07-06-2018
    Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg Training

    Leren van elkaar wordt steeds belangrijker in de zorg: het is nodig om continu te verbeteren. Er zijn verschillende methodieken om effectief van elkaar te kunnen leren. Intervisie is daar één van. Het maakt het mogelijk om kennis en ervaringen met elkaar te delen binnen of tussen afdelingen. Hoe organiseert u een intervisie? Wanneer past u welke methode toe? En welke vaardigheden heeft u nodig om een intervisie te begeleiden? Dat leert u tijdens de training Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg.

  •   11-06-2018
    Opstellen accountplan relatiebeheer en accountmanagement voor zorg & welzijn Verdiepingstraining

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op’ moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren. Anders gaat de concurrent ermee vandoor!