Kies hier uw vakgebied
  •   21-03-2019
    (Ont)Regel de zorg Training

    Zorgprofessionals hebben te maken met een steeds hogere regeldruk en bijbehorende registratielast. Deze regels zijn bedoeld om ‘in control’ te blijven en om kwalitatieve en veilige zorg te kunnen leveren. In de praktijk werkt dit echter helaas juist vaak averechts. De vele regels en niet altijd duidelijke meerwaarde ervan, in combinatie met de dagelijkse drukte, leiden ertoe dat essentiële procedures niet (goed) worden nageleefd. Bovendien blijft er minder tijd over voor aandacht voor de cliënt/patiënt: daar waar het in de zorg echt om gaat. Hoe weet u welke regels echt nodig zijn voor het leveren van goede zorg? En wat is er nodig om de (ervaren) regeldruk te verminderen en de kwaliteit te verhogen? Tijd om de procedures binnen uw zorgorganisatie op een nieuwe en effectieve manier tegen het licht te houden!

  •   Start 26-03-2019
    Financieel management voor niet-financiële managers in de zorg Training

    Managers in de zorg worden bijna dagelijks geconfronteerd met financiële termen en bedrijfseconomische kwesties. Van u wordt verwacht dat u financiële overzichten begrijpt, dat u budgetten kunt opstellen en kunt sturen op cijfers. Wilt u grip hebben op de financiën? En wilt u dezelfde taal spreken als de financiële managers binnen uw organisatie?

  •   28-03-2019
    Verdiepingstraining calamiteitenonderzoek Verdiepingstraining

    Wilt u met calamiteitenonderzoek een nog scherpere analyse op ernstige incidenten/calamiteiten kunnen maken, die beter wordt gedragen in uw organisatie? Dit vraagt om ervaring, beschikking over en flexibiliteit in analysemethodieken en aanscherping van vaardigheden. In deze training gaat u hiermee aan de slag.

  •   Start 02-04-2019
    Procesbegeleider kwaliteitsbijeenkomsten Training

    Merkt u dat uw kwaliteitsproject soms niet goed van de grond komt, omdat communicatiemiddelen als e-mail en werkoverleggen niet altijd goed meer werken? Lijken u en uw mede-kwaliteitsadviseurs de enige te zijn die zich verantwoordelijk voelen voor kwaliteitsthema’s? Om echte kwaliteitsverbetering te realiseren is het belangrijk betrokkenheid en eigenaarschap in de hele organisatie te creëren. Een belangrijke factor voor het slagen van een kwaliteitsproject zit in het startpunt: de lancering van uw project. Een interactieve, creatieve en energieke bijeenkomst is een krachtig middel om mee te starten.

  •   Start 04-04-2019
    Basistraining interne audits Basistraining

    Interne audits zijn belangrijk voor de kwaliteitsverbetering binnen uw zorgorganisatie. Daarom is het van essentieel belang dat deze goed worden uitgevoerd. Zijn interne audits voor u een nieuwe uitdaging en wilt u weten hoe u een audit met succes en plezier uitvoert? Dan is deze tweedaagse training geschikt voor u!

  •   04-04-2019
    Verkoopvaardigheden voor de zorg Training

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op' moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren.

  •   16-04-2019
    Leiderschap: wat is uw persoonlijke stijl? Training

    Er zijn meerdere manieren om de rol van leidinggevende in te vullen. Leer uw eigen leiderschapsstijl kennen en ontdek wat goed werkt voor u en uw team. Vind hierin de balans om (meer) vanuit uw persoonlijke stijl leiding te geven!

  •   13-05-2019
    Value-Based Health Care Introductietraining

    Hoe centraal staat de patiënt in de Nederlandse gezondheidszorg? En in hoeverre sturen wij hierop? Value-Based Health Care (VBHC) is een populair onderwerp geworden. VBHC richt zich op maximale waarde van zorg voor de patiënt, dus de beste zorguitkomsten tegen de laagste kosten. VBHC vraagt om een fundamentele nieuwe strategie, gericht op het herinrichten van de organisatie van de zorg: het meten van de uitkomsten van zorg en het belonen van de prestatie.

  •   14-05-2019
    Incidentanalyse Training

    In deze training maakt u op praktische wijze kennis met diverse hulpmiddelen om incidenten te analyseren. Het gaat hierbij om veel voorkomende incidenten uit de dagelijkse praktijk: de lichte tot middelzware incidenten ‘type 1-2-3’ of de groene, gele en oranje meldingen. De training gaat níet in op het onderzoeken van calamiteiten.

  •   Start 16-05-2019
    Slimmer roosteren in de zorg Training

    Roosteren in de zorg? Het blijft een uitdaging om de juiste balans te vinden tussen zorgvraag, personeelsaanbod en de wensen van medewerkers. De bezuinigingen in de sector vragen om een efficiënte planning. Wat zijn de meest voorkomende knelpunten bij roosterplanning en roosterverwerking? Hoe weet u welke personele formatie nodig is om het hele jaar de juiste bezetting te realiseren? Met welke regelgeving moet u rekening houden? Het maken van een roosterplanning is niet eenvoudig. Hoe bereikt u de meest optimale inzet van uw personeel?