Kies hier uw vakgebied
  •   23-07-2019
    Zomerworkshop DISC: meer inzicht in uzelf en in anderen als basis voor beter communiceren & samenwerken Workshop

    Wilt u nog beter communiceren en samenwerken? In de DISC-workshop leert u gedrags- en communicatiepatronen van uzelf en van anderen herkennen. Hiermee kunt u uw communicatie en gedrag afstemmen op de persoon of personen tegenover u, zodat uw boodschap effectiever en overtuigender overkomt.

  •   01-08-2019
    Zomerworkshop Doeltreffend rapporteren voor auditoren Workshop

    Een auditrapport met concrete verbetervoorstellen is begrijpelijk voor de ontvanger en vormt de basis om verbeteringen te realiseren. Kort, bondig, concreet én volledig rapporteren blijkt in de praktijk niet makkelijk te zijn. Wilt u uw auditrapportages verder aanscherpen? Tijdens deze workshop krijgt u handige formats, tips en veel gelegenheid tot oefenen.

  •   05-08-2019
    Zomerworkshop Safety-II: meer leren van de dagelijkse praktijk Workshop

    Bent u op zoek naar manieren om (nog meer) te leren van de goedlopende processen in de dagelijkse praktijk van uw zorginstelling? En wilt u kwaliteit en veiligheid meer proactief kunnen analyseren? Dan is het goed om kwaliteit en veiligheid (ook) door een nieuwe bril te leren bekijken!

  •   06-08-2019
    Zomerworkshop Inzet e-health - de juiste technologie voor de juiste inzet Workshop

    E-health levert voordelen op, zoals tijdsbesparing en de mogelijkheid om cliënten meer regie over hun eigen gezondheid te geven. Om e-health effectief in te zetten, is het belangrijk de weg te weten in het grote aanbod. Welke oplossingen zijn er beschikbaar en wat leveren ze cliënt én u op? Met welke belangen en wet- en regelgeving moet u rekening houden?

  •   06-08-2019
    Zomerworkshop Lean Simulatiespel: ervaar Lean principes in de praktijk Workshop

    U hoort vast geregeld de termen Lean management, verspillingen en One-Piece-flow. Maar wat betekenen deze termen en methoden binnen uw organisatie? En op welke manier? In dit spel staat niet de theorie zelf centraal, maar ervaart u in de praktijk hoe u met de principes uit deze theorieën potentiële verbeteringen kunt zien.

  •   Start 23-09-2019
    Financieel management voor niet-financiële managers in de zorg Training

    Managers in de zorg worden bijna dagelijks geconfronteerd met financiële termen en bedrijfseconomische kwesties. Van u wordt verwacht dat u financiële overzichten begrijpt, dat u budgetten kunt opstellen en kunt sturen op cijfers. Wilt u grip hebben op de financiën? En wilt u dezelfde taal spreken als de financiële managers binnen uw organisatie?

  •   26-09-2019
    Slim onderweg met de AVG in de zorg Training

    Per 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG Privacywet) van toepassing. Deze AVG brengt nieuwe verantwoordelijkheden met zich mee voor zorgverleners. In de gezondheidszorg wordt nogal wat data gebruikt. Data over patiënten en aandoeningen helpen zorgverleners hun dienstverlening beter te kunnen uitvoeren. Het gebruik rond deze gegevens is onderhevig aan regelgeving. Met de komst van de nieuwe Privacywet is het van belang exact te weten hoe deze toegepast en bewaakt dient te worden binnen uw eigen zorginstelling

  •   Start 03-10-2019
    Basistraining interne audits Basistraining

    Interne audits zijn belangrijk voor de kwaliteitsverbetering binnen uw zorgorganisatie. Daarom is het van essentieel belang dat deze goed worden uitgevoerd. Zijn interne audits voor u een nieuwe uitdaging en wilt u weten hoe u een audit met succes en plezier uitvoert? Dan is deze tweedaagse training geschikt voor u!

  •   03-10-2019
    Value-Based Health Care Introductietraining

    Hoe centraal staat de patiënt in de Nederlandse gezondheidszorg? En in hoeverre sturen wij hierop? Value-Based Health Care (VBHC) is een populair onderwerp geworden. VBHC richt zich op maximale waarde van zorg voor de patiënt, dus de beste zorguitkomsten tegen de laagste kosten. VBHC vraagt om een fundamentele nieuwe strategie, gericht op het herinrichten van de organisatie van de zorg: het meten van de uitkomsten van zorg en het belonen van de prestatie.

  •   07-10-2019
    (Ont)Regel de zorg Training

    Zorgprofessionals hebben te maken met een steeds hogere regeldruk en bijbehorende registratielast. Deze regels zijn bedoeld om ‘in control’ te blijven en om kwalitatieve en veilige zorg te kunnen leveren. In de praktijk werkt dit echter helaas juist vaak averechts. De vele regels en niet altijd duidelijke meerwaarde ervan, in combinatie met de dagelijkse drukte, leiden ertoe dat essentiële procedures niet (goed) worden nageleefd. Bovendien blijft er minder tijd over voor aandacht voor de cliënt/patiënt: daar waar het in de zorg echt om gaat. Hoe weet u welke regels echt nodig zijn voor het leveren van goede zorg? En wat is er nodig om de (ervaren) regeldruk te verminderen en de kwaliteit te verhogen? Tijd om de procedures binnen uw zorgorganisatie op een nieuwe en effectieve manier tegen het licht te houden!