Kies hier uw vakgebied
  •   29-01-2019
    Stoomcursus DBC's Basiscursus

    Sinds de invoering van de DBC’s registreert en factureert uw ziekenhuis DBC-zorgproducten. De gevolgen van de DBC-systematiek zijn groot! Wat betekenen DBC’s voor uw organisatie en voor uw eigen werkzaamheden? Hoe zit de systematiek in elkaar? En wat heeft ICD-10 met DBC’s te maken?

  •   05-02-2019
    DBC’s: verdieping en verbreding Verdiepingstraining

    Sinds de invoering van de DBC’s registreert en factureert uw ziekenhuis DBC-zorgproducten. De gevolgen van DBC’s zijn groot! Waar zitten de knelpunten? Hoe zorgt u dat uw registratie juist, volledig en tijdig is? Wat zijn de financiële risico’s en gevolgen voor uw organisatie en hoe houdt u deze beheersbaar?

  •   Start 11-03-2019
    Continu verbeteren in de zorg Training

    Kwaliteit en het continu verbeteren daarvan is aan de orde van de dag in de zorg. Alleen door hier constant op te focussen en aan te werken, kunt u kwalitatieve en veilige zorg bieden aan de cliënt/patiënt. Ziet u echter dat uw inzet niet tot de gewenste resultaten leidt? Worden continu verbeterprojecten wel opgestart, maar wordt er onvoldoende opvolging aan gegeven en zijn deze niet succesvol?

  •   14-03-2019
    Teamontwikkeling: uw team naar meer zelfstandigheid Training

    In het zorglandschap is de rol van u als leidinggevende veranderd. De meewerkende teamleider heeft meer bedrijfsmatige taken gekregen en is minder op de werkvloer te vinden. Ook zijn er minder leidinggevenden binnen een zorgorganisatie. Gevolg is dat we meer van teams en hun zelfstandigheid vragen. Wat is uw rol hierin en hoe geeft u dit vorm?

  •   14-03-2019
    Werken als AO- of IC-medewerker Training

    Correct declareren staat hoog op de agenda. De NZa spreekt bestuurders van zorginstellingen en medisch specialisten hierop aan. Ook bepalen zorgorganisaties hoe zij Horizontaal Toezicht samen met zorgverzekeraars gaan inrichten. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor uw administratieve organisatie en uw interne controle?

  •   Start 19-03-2019
    Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg Training

    Leren van elkaar is een belangrijke voorwaarde om continu te verbeteren in de zorg. Intervisie is één van de manieren om open kennis en ervaringen met elkaar te delen binnen of tussen afdelingen. Wat is uw rol als intervisiebegeleider? Wat komt er kijken bij het organiseren van een intervisie? Welke intervisiemethoden zijn er en met welk doel zet u deze in? Dat leert u tijdens de training Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg.

  •   21-03-2019
    (Ont)Regel de zorg Training

    Zorgprofessionals hebben te maken met een steeds hogere regeldruk en bijbehorende registratielast. Deze regels zijn bedoeld om ‘in control’ te blijven en om kwalitatieve en veilige zorg te kunnen leveren. In de praktijk werkt dit echter helaas juist vaak averechts. De vele regels en niet altijd duidelijke meerwaarde ervan, in combinatie met de dagelijkse drukte, leiden ertoe dat essentiële procedures niet (goed) worden nageleefd. Bovendien blijft er minder tijd over voor aandacht voor de cliënt/patiënt: daar waar het in de zorg echt om gaat. Hoe weet u welke regels echt nodig zijn voor het leveren van goede zorg? En wat is er nodig om de (ervaren) regeldruk te verminderen en de kwaliteit te verhogen? Tijd om de procedures binnen uw zorgorganisatie op een nieuwe en effectieve manier tegen het licht te houden!

  •   Start 26-03-2019
    De veranderende rol van de manager Zorgadministratie Training

    Ingrijpende veranderingen als prestatiebekostiging, horizontaal toezicht en zelforganisatie zorgen ervoor dat het administratieve proces van zorgaanbieders verandert. Het administratieve en het primaire proces komen steeds dichter bij elkaar. In de praktijk vraagt dit (naast de reguliere zorgadministratietaken) nogal wat nieuwe vaardigheden van uw medewerkers: kennis van verschillende wet- en regelgeving, proactief afdelingen benaderen en adviseren over de registratie. Maar....deze nieuwe manier van werken op de zorgadministratie vraagt ook nogal wat van u als manager!

  •   Start 26-03-2019
    Financieel management voor niet-financiële managers in de zorg Training

    Managers in de zorg worden bijna dagelijks geconfronteerd met financiële termen en bedrijfseconomische kwesties. Van u wordt verwacht dat u financiële overzichten begrijpt, dat u budgetten kunt opstellen en kunt sturen op cijfers. Wilt u grip hebben op de financiën? En wilt u dezelfde taal spreken als de financiële managers binnen uw organisatie?

  •   26-03-2019
    Praktisch vormgeven aan het kwaliteitsdenken Training

    Bent u op zoek naar manieren om uw kwaliteitsbeleid toe te spitsen op het primair proces: daar waar de kwaliteit wordt geleverd? Samen met u staan vele zorgorganisaties voor dezelfde uitdaging. Tijdens deze training leert u uw visie op kwaliteit vast te stellen of te herijken en maakt u een plan hoe deze visie in de praktijk te brengen.