De veranderende rol van de manager Zorgadministratie

Soepel inspelen op de wensen van uw afdeling en op de toekomst

De veranderende rol van de manager Zorgadministratie

Ingrijpende veranderingen als prestatiebekostiging Horizontaal Toezicht en zelforganisatie zorgen ervoor dat het administratieve proces van zorgaanbieders verandert. Het administratieve en het primaire proces komen steeds dichter bij elkaar. In de praktijk vraagt dit (naast de reguliere zorgadministratietaken), nogal wat nieuwe vaardigheden van uw medewerkers: kennis van verschillende wet- en regelgeving, proactief afdelingen benaderen en adviseren over de registratie.

  • Deze nieuwe manier van werken op de zorgadministratie vraagt ook nogal wat van u als manager! Leidinggeven vanuit de inhoud is niet meer voldoende, andere vaardigheden zijn gewenst. Hoe kunt u beter invulling aan uw rol als manager geven en daardoor beter inspelen op de wensen van uw medewerkers en op de toekomstbestendigheid van uw afdeling?

  • Aan bod komt

    • Actuele ontwikkelingen: (nieuwe) wet- en regelgeving, marktwerking, Horizontaal Toezicht, invloed van interne en externe partijen op de zorgadministratie.
    • Veranderende rol van de zorgadministratie en haar medewerkers.
    • Veranderende rol van de manager Zorgadministratie: welke vaardigheden zijn gewenst?
    • Randvoorwaarden vanuit de organisatie om deze veranderende rol goed te kunnen vervullen.
    • Wat kunt u zelf in gang zetten om uw functie beter in te richten?
    • Het DISC-model en uw DISC-persoonlijkheidsprofiel: inzicht in uzelf en in uw medewerkers helpen u om soepel mee te bewegen met uw afdeling.
    • Leiderschapsstijlen: wat werkt wel en wat werkt niet?
    • Teamniveaus: welke zijn er en waar wilt u naartoe met uw team?
    • Coachingsmodellen: welke passen er bij u en bij uw afdeling?
  • Deze training is ook geschikt voor incompany-doeleinden. Voorafgaand aan de training gaan wij met u in gesprek om het kennisniveau van de deelnemers en de specifieke leerdoelen voor de groep vast te stellen. Wij maken het programma vervolgens op maat naar uw wensen en naar de situatie binnen uw organisatie en/of afdeling. Opdrachten en casussen worden gebaseerd op vraagstukken waar (u en) uw collega’s in de dagelijkse praktijk mee te maken hebben. Op deze manier blijft de materie dus heel herkenbaar. Desgewenst kunnen er ook andere aanverwante onderwerpen in het programma worden verwerkt.

    Op onze incompany-pagina leest u meer over de mogelijkheden.

    Wilt u meer informatie of een offerte aanvragen? Neem dan contact met ons op.

  • Voor wie? Hoofden en managers van Zorgadministraties van instellingen uit alle sectoren van de zorg.

    Investering: € 950,- per persoon (Q-Academy is vrijgesteld van btw). Deze investering is inclusief lesmateriaal. Tijdens de training verzorgen wij een dagarrangement dat bestaat uit koffie, thee en een uitgebreid lunchbuffet.

    Locatie: Oudlaan 4, Utrecht.

    Annuleren en doorschuiven: lees hier onze algemene voorwaarden voor open trainingen.

    Neem voor meer informatie contact met ons op.