Optimaliseren van de SEH-registratie

Met meer handigheid naar een juiste en tijdige registratie

Optimaliseren van de SEH-registratie

Een groot aantal zorgtrajecten start op de spoedeisende hulp (SEH) van het ziekenhuis. Essentieel dus dat daar de registratie juist, tijdig en volledig plaatsvindt. In de praktijk blijkt dit echter vaak een uitdaging. De vele specialismen en disciplines die op de SEH met elkaar samenwerken in een hectische omgeving, maken een juiste SEH-registratie nogal eens lastig. 

  • Wij bieden de training Optimaliseren van de SEH-registratie waarin je handvatten krijgt aangereikt om aan de slag te gaan met de SEH-registratie binnen jouw ziekenhuis. Je leert op welke wijze je verbeterpunten kunt identificeren en hier passende beheersmaatregelen voor kunt bepalen. Daarnaast gaan we in op manieren om jouw collega’s te betrekken bij het optimaliseren van het registratieproces, zodat verbeteringen op de werkvloer gerealiseerd kunnen worden. 

  • Na afloop van de training:

    • Heb je handvatten om informatievoorziening over geldende wet- en regelgeving richting de werkvloer vorm te geven.
    • Heb je zicht op de knelpunten en risico’s op het gebied van SEH-registratie.
    • Weet je hoe je deze knelpunten inzichtelijk kunt maken voor collega’s.
    • Weet je hoe je passende beheersmaatregelen voor risico’s kunt opstellen.
    • Heb je handvatten om collega’s te betrekken bij het optimaliseren van de registratie.
    • Heb je een start gemaakt met een plan van aanpak om de registratie op jouw eigen SEH te verbeteren.
  • Inleiding
    Nut en noodzaak verbeteren SEH-registratie.

    SEH-Registratie in kaart brengen

    • Patiëntreis SEH.
    • Exceldashboard SEH-fouten en openstaande acties

    Verbeterpunten identificeren

    • Risico’s in kaart brengen.
    • Beheersmaatregelen bepalen.

    Collega’s betrekken bij optimaliseren van de registratie 

    • Informatievoorziening richting registreerders.
    • Overlegstructuur inrichten.
    • Inwerken nieuwe registreerders.

    Opdrachten, oefeningen en uitwisselen van ervaringen

    • Opdracht ‘Oefenen met het opstellen en beoordelen van risico’s en beheersmaatregelen’.
    • Plan van aanpak voor uw SEH.
    • Kennisdeling onderling.
  • Deze training is ook geschikt voor (online) incompany-doeleinden. Voorafgaand aan de training gaan wij met jou in gesprek om het kennisniveau van de deelnemers en de specifieke leerdoelen voor de groep vast te stellen. Wij maken het programma vervolgens op maat naar jpuw wensen en naar de situatie binnen jouw organisatie en/of afdeling. Opdrachten en casussen worden gebaseerd op vraagstukken waar (jij en) jouw collega’s in de dagelijkse praktijk mee te maken hebben. Op deze manier blijft de materie dus heel herkenbaar. Desgewenst kunnen er ook andere aanverwante onderwerpen in het programma worden verwerkt.

    Op onze incompany-pagina lees je meer over de mogelijkheden.

    Wil je meer informatie of een offerte aanvragen? Neem dan contact met ons op.

  • Voor wie is deze training bedoeld? Voor medewerkers van ziekenhuizen die registreren en/of als DBC-‘vraagbaak’ of adviseur (gaan) dienen voor registreerders. Tevens voor controllers of functioneel beheerders die zich binnen hun functie bezighouden met de SEH-registratie. Deelname door een combinatie van bovenstaande disciplines vanuit hetzelfde ziekenhuis is van toegevoegde waarde. 

    Investering: € 275,- per persoon (Q-Academy is vrijgesteld van btw). Dit is inclusief lesmateriaal.

    Locatie najaar: Oudlaan 4, Utrecht

    Annuleren en doorschuiven: lees hier onze algemene voorwaarden voor open trainingen.

    Neem voor meer informatie contact met ons op.

Ook interessant voor u?
  • Effectief adviseren in de zorg
      Effectief adviseren in de zorg
    Training Incompany
  •   Excel voor de zorgadministratie (ziekenhuizen)
    Training 5 november 2020
  •   Dashboards in Excel voor zorgorganisaties
    Training 30 november 2020
  • Risicoanalyse zorgregistratie
      Risicoanalyse zorgregistratie
    Training 29 oktober 2020