Kies hier uw vakgebied

  •   Start 12-03-2020
    Basistraining calamiteitenonderzoek voor Wmo-toezichthouders Basistraining

    Als toezichthouder bent u sinds 2015 verantwoordelijk voor het eerstelijns toezicht met betrekking tot de Wmo binnen uw gemeente. Dit houdt in dat u zich bezighoudt met het beoordelen en uitvoeren van (aanvullend) calamiteitenonderzoek. Hierbij is het streven dat aanbieders van voorzieningen maximaal kunnen leren van de uitkomsten van het toezicht. Wilt u weten wat er komt kijken bij het onderzoeken van ernstige incidenten en (mogelijke) calamiteiten? En wilt u dit onderzoek (nog) beter kunnen beoordelen? Kortom, wilt u optimaal invulling kunnen geven aan uw rol?

  •   16-03-2020
    Basiscursus NEN 7510: informatiebeveiliging in de zorg Basiscursus

    In deze ééndaagse cursus raakt u vertrouwd met de NEN 7510: de Nederlandse standaard voor informatiebeveiliging in de zorg. U krijgt inzicht in belang en noodzaak van informatiebeveiliging en de eisen die de NEN 7510 stelt.  

  •   Start 17-03-2020
    Basistraining interne audits Basistraining

    Interne audits zijn belangrijk voor de kwaliteitsverbetering binnen uw zorgorganisatie. Daarom is het van essentieel belang dat deze goed worden uitgevoerd. Zijn interne audits voor u een nieuwe uitdaging en wilt u weten hoe u een audit met succes en plezier uitvoert? Dan is deze tweedaagse training geschikt voor u!

  •   19-03-2020
    Werken als AO- of IC-medewerker Training

    Correct declareren staat hoog op de agenda. De NZa spreekt bestuurders van zorginstellingen en medisch specialisten hierop aan. Ook bepalen zorgorganisaties hoe zij Horizontaal Toezicht samen met zorgverzekeraars gaan inrichten. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor uw administratieve organisatie en uw interne controle?

  •   Start 31-03-2020
    Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg Training

    Leren van elkaar is een belangrijke voorwaarde om continu te verbeteren in de zorg. Intervisie is één van de manieren om open kennis en ervaringen met elkaar te delen binnen of tussen afdelingen. Wat is uw rol als intervisiebegeleider? Wat komt er kijken bij het organiseren van een intervisie? Welke intervisiemethoden zijn er en met welk doel zet u deze in? Dat leert u tijdens de training Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg.

  •   02-04-2020
    (Ont)Regel de zorg Training

    Hebben u en uw collega’s ook te maken met een steeds hogere (ervaren) regeldruk? En wilt u meer tijd aan echte zorgverlening kunnen besteden? Wat is er nodig om de (ervaren) regeldruk te verminderen en de kwaliteit te verhogen? Tijd om de procedures binnen uw zorgorganisatie op een nieuwe en effectieve manier tegen het licht te houden: start met (ont)regelen!

  •   Start 02-04-2020
    Sturen op kwaliteit Training

    Kent u dat gevoel van niet ‘in control’ zijn? Het gevoel dat u niet genoeg inzicht in en invloed heeft op de stand van zaken binnen uw organisatie of afdeling. En merkt u dat u wel veel (kwaliteits)data of –informatie tot uw beschikking heeft, maar niet altijd weet wat u hiermee aanmoet? Om uw afdelings- en organisatiedoelen te kunnen realiseren, is sturing op basis van behaalde resultaten noodzakelijk. Leer welke stappen u (samen met uw team) kunt nemen om grip terug te krijgen.

  •   Start 06-04-2020
    Financieel management voor niet-financiële managers in de zorg Training

    Managers in de zorg worden bijna dagelijks geconfronteerd met financiële termen en bedrijfseconomische kwesties. Van u wordt verwacht dat u financiële overzichten begrijpt, dat u budgetten kunt opstellen en kunt sturen op cijfers. Wilt u grip hebben op de financiën? En wilt u dezelfde taal spreken als de financiële managers binnen uw organisatie?

  •   Start 07-04-2020
    Spelen met werkvormen en groepsdynamiek Training

    Merkt u dat uw project soms niet goed van de grond komt, omdat communicatiemiddelen als e-mail en werkoverleggen niet altijd goed meer werken? Bent u op zoek naar manieren om collega’s écht mee te krijgen in uw doelstellingen? Het begint allemaal bij de manier waarop u een project lanceert. Een interactieve en energieke bijeenkomst, waarin u leuke werkvormen inzet en inspeelt op groepsdynamiek, is uw sleutel tot succes!

  •   09-04-2020
    Excel voor de eerstelijn Training

    Uw werk vraagt de laatste jaren steeds meer om analysevaardigheden. Wanneer u onderdeel uitmaakt van een grotere organisatie, is het management benieuwd naar productieoverzichten en financiële overzichten. Maar ook als zelfstandige in de eerstelijn is het nuttig om inzicht te hebben in deze data. Om hierop analyses los te kunnen laten, is kennis en kunde nodig: toegepaste kennis van Excel is hierbij cruciaal! Excel is immer hét programma om gemakkelijk (en goedkoop) cijfers uit te draaien, inzichtelijk te maken, analyses op uit te voeren en rapportages mee te maken.