Kies hier uw vakgebied

  •   Start 27-01-2020
    Post bachelor opleiding Consulent Wmo, Wlz en Jeugdwet Opleiding

    Het werkveld van de Consulent Wmo, Wlz en Jeugdwet verandert snel en ingrijpend en de eisen die aan u als professional worden gesteld, zijn hoog. Van u worden een professionele houding, inhoudelijke kennis en effectieve gespreksvaardigheden verwacht. De indicerende gesprekken zijn voor een belangrijk deel bepalend voor het realiseren van het juiste plan.

  •   Start 30-01-2020
    Vaardigheden voor de kwaliteitsadviseur Training

    Kwaliteit zit niet in systemen en regels, maar in talentvolle en professionele medewerkers en in de directe relatie met de cliënt. Hoe zorg ik er als kwaliteitsadviseur voor dat medewerkers zich hier bewust van zijn en kwaliteit op de agenda zetten? En op welke manier kan ik mijn organisatie hierin meenemen? Dit zijn vragen waar u zich als kwaliteitsadviseur mee bezighoudt bij uw inspanningen om kwaliteit meer te beleggen bij het primair proces. In deze training gaat u aan de slag met de vaardigheden die nodig zijn om uw doelen te bereiken.

  •   Start 11-02-2020
    Basistraining calamiteitenonderzoek Basistraining

    Belangrijk onderdeel van het kwaliteitssysteem is het analyseren van ernstige incidenten en calamiteiten middels retrospectieve risicoanalyse. Dit helpt u de basisoorzaken van calamiteiten te vinden en verbetermaatregelen te treffen om hier organisatiebreed van te kunnen leren. Tijdens deze basistraining leert u calamiteitenonderzoek uit te voeren middels de PRISMA Plus-methodiek.

  •   03-03-2020
    Basistraining PRI Basistraining

    De prospectieve risico-inventarisatie (PRI) is een belangrijk onderdeel uit het kwaliteits- en veiligheidsmanagementsysteem (K-VMS). U zet het instrument in om vooraf naar een proces of thema te kijken en met een multidisciplinaire groep te bepalen waar (mogelijke) risico’s zitten voor de (patiënt)veiligheid en of hiervoor beheersmaatregelen nodig zijn. Tijdens deze basistraining leert u een PRI uit te voeren middels de HFMEA light-methodiek (ook wel bekend onder de naam SAFER).

  •   05-03-2020
    Op weg naar duurzame patiëntparticipatie Training

    Patiënt- of cliëntparticipatie is noodzakelijk voor het leveren van goede kwaliteit van zorg. Veel zorgorganisaties zetten daarom in op het vergroten van de betrokkenheid van de patiënt of cliënt in de spreekkamer. Ook op afdelings- en organisatieniveau is dit onmisbaar. Toch is het vaak nog geen vanzelfsprekendheid. Hoe zet u het patiëntperspectief organisatiebreed in voor betere zorg? En hoe verankert u dit duurzaam in de structuur, cultuur en praktijk van uw organisatie?

  •   16-03-2020
    Basiscursus NEN 7510: informatiebeveiliging in de zorg Basiscursus

    In deze ééndaagse cursus raakt u vertrouwd met de NEN 7510: de Nederlandse standaard voor informatiebeveiliging in de zorg. U krijgt inzicht in belang en noodzaak van informatiebeveiliging en de eisen die de NEN 7510 stelt.  

  •   Start 17-03-2020
    Basistraining interne audits Basistraining

    Interne audits zijn belangrijk voor de kwaliteitsverbetering binnen uw zorgorganisatie. Daarom is het van essentieel belang dat deze goed worden uitgevoerd. Zijn interne audits voor u een nieuwe uitdaging en wilt u weten hoe u een audit met succes en plezier uitvoert? Dan is deze tweedaagse training geschikt voor u!

  •   19-03-2020
    Werken als AO- of IC-medewerker Training

    Correct declareren staat hoog op de agenda. De NZa spreekt bestuurders van zorginstellingen en medisch specialisten hierop aan. Ook bepalen zorgorganisaties hoe zij Horizontaal Toezicht samen met zorgverzekeraars gaan inrichten. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor uw administratieve organisatie en uw interne controle?

  •   Start 31-03-2020
    Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg Training

    Leren van elkaar is een belangrijke voorwaarde om continu te verbeteren in de zorg. Intervisie is één van de manieren om open kennis en ervaringen met elkaar te delen binnen of tussen afdelingen. Wat is uw rol als intervisiebegeleider? Wat komt er kijken bij het organiseren van een intervisie? Welke intervisiemethoden zijn er en met welk doel zet u deze in? Dat leert u tijdens de training Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg.

  •   02-04-2020
    (Ont)Regel de zorg Training

    Zorgprofessionals hebben te maken met een steeds hogere regeldruk en bijbehorende registratielast. Deze regels zijn bedoeld om ‘in control’ te blijven en om kwalitatieve en veilige zorg te kunnen leveren. In de praktijk werkt dit helaas juist vaak averechts. De vele regels en niet altijd duidelijke meerwaarde ervan, in combinatie met de dagelijkse drukte, leiden ertoe dat essentiële procedures niet (goed) worden nageleefd. Bovendien blijft er minder tijd over voor aandacht voor de cliënt/patiënt: daar waar het in de zorg echt om gaat. Hoe weet u welke regels echt nodig zijn voor het leveren van goede zorg? En wat is er nodig om de (ervaren) regeldruk te verminderen en de kwaliteit te verhogen? Tijd om de procedures binnen uw zorgorganisatie op een nieuwe en effectieve manier tegen het licht te houden!