Excel voor de zorgadministratie (langdurige zorg)

Informatieverwerking in de zorg wordt steeds belangrijker, vooral voor de afdeling zorgadministratie. De hoeveelheid informatie die de afdeling binnenkomt, wordt verwerkt en de afdeling weer verlaat, wordt niet alleen steeds meer, maar ook steeds complexer. Deze beweging vraagt van medewerkers nieuwe kennis en expertise, zowel inhoudelijk als op analytisch vlak. Excel is daarbij hét programma om cijfers uit te draaien, inzichtelijk te maken, analyses op uit te voeren en rapportages mee te maken.

  • Herkent u onderstaande vragen uit uw eigen praktijk?

    • Hoeveel Wmo-klanten zijn er op dit moment per gemeente?
    • Neemt het aantal declaratiefouten af?
    • Hoe verhoudt de registratie in systeem A zich tot de gegevens in systeem B?
    • Medewerkers voeren repeterend werk uit, kunnen er zaken worden geautomatiseerd?
    • Hoe kunnen we ons eigen werk snel en accuraat controleren?

    Met Excel kunt u data ordenen, analyseren, beoordelen en visualiseren. Het programma is inmiddels ver doorontwikkeld en kent vele functionaliteiten. In de praktijk ligt de uitgebreide Excelkennis vaak maar bij één of twee personen op een afdeling. Daardoor worden deze ‘experts’ continu bevraagd en bepaalde vraagstukken worden soms niet (snel genoeg) opgepakt. Zelf de mogelijkheden van Excel uitzoeken kost veel tijd en energie, met het gevolg dat andere werkzaamheden blijven liggen. Wilt u meer handigheid hebben in Excel? Wilt u leren hoe u uw eigen werkzaamheden efficiënter en effectiever kunt uitvoeren?

    Q-Academy organiseert een toegepaste Exceltraining waarin de deelnemers op hun eigen niveau de mogelijkheden leren kennen, met als doel deze kennis direct toe te kunnen passen in de praktijk.

    Voor wie is deze training bedoeld?
    Managers en medewerkers van zorgadministraties uit de VVT, GHZ, Jeugd en GGZ.

  • Na afloop van de training:

    Heeft u de juiste kennis en kunde van Excel om analysevraagstukken uit uw eigen praktijk zelfstandig, snel en effectief uit te voeren. Daarnaast krijgt u een uitwerking van de antwoorden mee naar huis, om zelf verder te kunnen oefenen. Tot slot bieden wij u de gelegenheid om na verloop van tijd nog een praktische Excelvraag uit uw eigen praktijk bij de trainer in te dienen.

  • U gaat aan de slag met uw eigen ingebrachte casussen en data. Hierbij kunt u denken aan:

    • Het bewerken van ruwe rapportages tot informatie.
    • Efficiënt werken met (grote) Excelbestanden (zoals uitvallijsten of uitdraaien van geleverde zorg).
    • Analyseren en vergelijken van oude en nieuwe lijsten uit uw registratiesystemen.
    • Ondersteunen bij controles van gemeenten of zorgverzekeraars.
    • Efficiënt werklijsten leren opstellen, controleren en wegwerken.
    • Registratie- of productiegegevens inzichtelijk maken (denk aan: uren begeleiding of dagdelen dagbesteding, aantallen vervoersritten per cliënt).

    De training is praktisch van aard. Om ervoor te zorgen dat iedere deelnemer kan leren op zijn eigen niveau, neemt de trainer vooraf contact op en worden uw opdrachten hierop aangepast. Dit betekent dat de training geschikt is voor zowel beginners als gevorderden en dus uitdaging voor iedereen biedt.
    Opdrachten en informatie die voor iedereen van toepassing is, worden plenair besproken. Op de persoonlijke opdrachten krijgt u individueel feedback.

    N.B. Alle gebruikte gegevens worden uiteraard als vertrouwelijk beschouwd en behandeld.

  • Deze training is ook geschikt voor incompany doeleinden. Wij maken het programma op maat naar de situatie in uw organisatie.

  • Voor wie? Managers en medewerkers van zorgadministraties uit de VVT, GHZ, Jeugd en GGZ.

    Investering: € 345,- per persoon (Q-Academy is vrijgesteld van btw). Deze investering is inclusief lesmateriaal. Tijdens de training verzorgen wij een dagarrangement dat bestaat uit koffie, thee, fris en een uitgebreid lunchbuffet.

    Locatie: Oudlaan 4, Utrecht.

    Annuleren en doorschuiven: lees hier onze algemene voorwaarden.

    Neem voor meer informatie contact met ons op.