Kies hier uw vakgebied

U hebt gefilterd op vakgebied Vaardigheidstrainingen

  •   23-07-2019
    Zomerworkshop DISC: meer inzicht in uzelf en in anderen als basis voor beter communiceren & samenwerken Workshop

    Wilt u nog beter communiceren en samenwerken? In de DISC-workshop leert u gedrags- en communicatiepatronen van uzelf en van anderen herkennen. Hiermee kunt u uw communicatie en gedrag afstemmen op de persoon of personen tegenover u, zodat uw boodschap effectiever en overtuigender overkomt.

  •   Start 08-10-2019
    Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg Training

    Leren van elkaar is een belangrijke voorwaarde om continu te verbeteren in de zorg. Intervisie is één van de manieren om open kennis en ervaringen met elkaar te delen binnen of tussen afdelingen. Wat is uw rol als intervisiebegeleider? Wat komt er kijken bij het organiseren van een intervisie? Welke intervisiemethoden zijn er en met welk doel zet u deze in? Dat leert u tijdens de training Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg.

  •   10-10-2019
    Excel voor de eerstelijn Training

    Uw werk vraagt de laatste jaren steeds meer om analysevaardigheden. Wanneer u onderdeel uitmaakt van een grotere organisatie, is het management benieuwd naar productieoverzichten en financiële overzichten. Maar ook als zelfstandige in de eerstelijn is het nuttig om inzicht te hebben in deze data. Om hierop analyses los te kunnen laten, is kennis en kunde nodig: toegepaste kennis van Excel is hierbij cruciaal! Excel is immer hét programma om gemakkelijk (en goedkoop) cijfers uit te draaien, inzichtelijk te maken, analyses op uit te voeren en rapportages mee te maken.

  •   05-11-2019
    Excel voor de zorgadministratie (langdurige zorg) Training

    Informatieverwerking in de zorg wordt steeds belangrijker, vooral voor de afdeling zorgadministratie. De hoeveelheid informatie die de afdeling binnenkomt, wordt verwerkt en de afdeling weer verlaat, wordt niet alleen steeds meer, maar ook steeds complexer. Deze beweging vraagt van medewerkers nieuwe kennis en expertise, zowel inhoudelijk als op analytisch vlak. Excel is daarbij hét programma om cijfers uit te draaien, inzichtelijk te maken, analyses op uit te voeren en rapportages mee te maken.

  •   07-11-2019
    Adviesvaardigheden voor de zorgadministratie Training

    Ingrijpende veranderingen zoals prestatiebekostiging, horizontaal toezicht en de invoering van LBZ zorgen ervoor dat het administratieve en primaire proces steeds dichter bij elkaar komen. Voor de zorgadministratie komt er hierdoor een extra taak bij: het adviseren van de verschillende registratiemogelijkheden.

  •   11-11-2019
    Accountmanagement en relatiebeheer voor zorg & welzijn Basiscursus

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op’ moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren. Anders gaat de concurrent ermee vandoor!

  •   14-11-2019
    Effectief communiceren in de zorg Training

    Een effectieve communicatiestijl is essentieel in uw dagelijks werk. U zet het in om projecten tot een succes te maken en uw collega’s te informeren en mee te krijgen met uw ideeën. Merkt u dat de communicatie met uw collega’s soms stroef verloopt? Loopt u steeds weer tegen dezelfde uitdagingen aan in uw communicatiestijl? Of is er onlangs wat veranderd in uw team of organisatie wat om een andere stijl vraagt?

  •   14-11-2019
    Workshop Medische Terminologie Workshop

    Heeft u geen grondige kennis van de medische terminologie nodig, maar wilt u wel uw collega’s of klanten goed kunnen begrijpen? Volg dan deze compacte hoogrendementsworkshop, die speciaal ontwikkeld is voor hen die in het dagelijkse werk te maken hebben met medische termen, bijvoorbeeld door het werken met DBC’s. Na afloop kunt u de medische termen beter lezen en uitspreken, en documenten beter begrijpen. U bent een sterkere gesprekspartner in gesprekken waarin medische termen worden gebruikt.

  •   18-11-2019
    Verkoopvaardigheden voor de zorg Training

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op' moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren.

  •   Incompany
    Effectief adviseren in de zorg Training

    Bent u kwaliteitsfunctionaris, beleidsmedewerker of bijvoorbeeld communicatieadviseur? Krijgt u naast uitvoerende en beleidsontwikkelende taken steeds meer een adviserende rol? Adviseren is een kunde en dus te leren!