Kies hier uw vakgebied

U hebt gefilterd op vakgebied Vaardigheidstrainingen

  •   Start 28-01-2019
    Post bachelor opleiding Consulent Wmo, Wlz en Jeugdwet Opleiding

    Het werkveld van de Consulent Wmo, Wlz en Jeugdwet verandert snel en ingrijpend en de eisen die aan u als professional worden gesteld, zijn hoog. Van u worden een professionele houding, inhoudelijke kennis en effectieve gespreksvaardigheden verwacht. De indicerende gesprekken zijn voor een belangrijk deel bepalend voor het realiseren van het juiste plan.

  •   Start 11-03-2019
    Zorgadministratie nieuwe stijl (voor langdurige zorg) Training

    Ingrijpende veranderingen als de hervorming in de langdurige zorg en zelforganisatie zorgen ervoor dat het administratieve proces verandert voor zorgaanbieders in de langdurige zorg en jeugdzorg. Van uw medewerkers wordt verwacht kennis te hebben van verschillende wet- en regelgeving. In deze nieuwe situatie krijgt de zorgadministratie steeds meer een adviserende functie.

  •   14-03-2019
    Teamontwikkeling: uw team naar meer zelfstandigheid Training

    In het zorglandschap is de rol van u als leidinggevende veranderd. De meewerkende teamleider heeft meer bedrijfsmatige taken gekregen en is minder op de werkvloer te vinden. Ook zijn er minder leidinggevenden binnen een zorgorganisatie. Gevolg is dat we meer van teams en hun zelfstandigheid vragen. Wat is uw rol hierin en hoe geeft u dit vorm?

  •   Start 19-03-2019
    Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg Training

    Leren van elkaar is een belangrijke voorwaarde om continu te verbeteren in de zorg. Intervisie is één van de manieren om open kennis en ervaringen met elkaar te delen binnen of tussen afdelingen. Wat is uw rol als intervisiebegeleider? Wat komt er kijken bij het organiseren van een intervisie? Welke intervisiemethoden zijn er en met welk doel zet u deze in? Dat leert u tijdens de training Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg.

  •   04-04-2019
    Verkoopvaardigheden voor de zorg Training

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op' moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren.

  •   15-04-2019
    Adviesvaardigheden voor de zorgadministratie Training

    Ingrijpende veranderingen zoals prestatiebekostiging, horizontaal toezicht en de invoering van LBZ zorgen ervoor dat het administratieve en primaire proces steeds dichter bij elkaar komen. Voor de zorgadministratie komt er hierdoor een extra taak bij: het adviseren van de verschillende registratiemogelijkheden.

  •   16-04-2019
    Leiderschap: wat is uw persoonlijke stijl? Training

    Er zijn meerdere manieren om de rol van leidinggevende in te vullen. Leer uw eigen leiderschapsstijl kennen en ontdek wat goed werkt voor u en uw team. Vind hierin de balans om (meer) vanuit uw persoonlijke stijl leiding te geven!

  •   16-04-2019
    Workshop Medische Terminologie Workshop

    Heeft u geen grondige kennis van de medische terminologie nodig, maar wilt u wel uw collega’s of klanten goed kunnen begrijpen? Volg dan deze compacte hoogrendementsworkshop, die speciaal ontwikkeld is voor hen die in het dagelijkse werk te maken hebben met medische termen, bijvoorbeeld door het werken met DBC’s. Na afloop kunt u de medische termen beter lezen en uitspreken, en documenten beter begrijpen. U bent een sterkere gesprekspartner in gesprekken waarin medische termen worden gebruikt.

  •   20-05-2019
    Accountmanagement en relatiebeheer voor zorg & welzijn Basiscursus

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op’ moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren. Anders gaat de concurrent ermee vandoor!

  •   20-05-2019
    Effectieve persoonlijke communicatie in de zorg Training

    U heeft veel ideeën, maar krijgt uw team hier onvoldoende in mee. Of u voelt dat de communicatie met uw collega’s soms stroef verloopt. Uw wens: mensen sneller overtuigen, enthousiasmeren en activeren. Een effectieve persoonlijke communicatiestijl is hierbij essentieel. Tijdens deze training krijgt u inzicht in uw persoonlijke communicatiestijl en leert u hoe u de effectiviteit hiervan kunt vergroten.