Kies hier uw vakgebied

U hebt gefilterd op vakgebied Vaardigheidstrainingen

  •   Start 31-03-2020
    Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg Training

    Leren van elkaar is een belangrijke voorwaarde om continu te verbeteren in de zorg. Intervisie is één van de manieren om open kennis en ervaringen met elkaar te delen binnen of tussen afdelingen. Wat is uw rol als intervisiebegeleider? Wat komt er kijken bij het organiseren van een intervisie? Welke intervisiemethoden zijn er en met welk doel zet u deze in? Dat leert u tijdens de training Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg.

  •   Start 07-04-2020
    Spelen met werkvormen en groepsdynamiek Training

    Merkt u dat uw project soms niet goed van de grond komt, omdat communicatiemiddelen als e-mail en werkoverleggen niet altijd goed meer werken? Bent u op zoek naar manieren om collega’s écht mee te krijgen in uw doelstellingen? Het begint allemaal bij de manier waarop u een project lanceert. Een interactieve en energieke bijeenkomst, waarin u leuke werkvormen inzet en inspeelt op groepsdynamiek, is uw sleutel tot succes!

  •   09-04-2020
    Excel voor de eerstelijn Training

    Uw werk vraagt de laatste jaren steeds meer om analysevaardigheden. Wanneer u onderdeel uitmaakt van een grotere organisatie, is het management benieuwd naar productieoverzichten en financiële overzichten. Maar ook als zelfstandige in de eerstelijn is het nuttig om inzicht te hebben in deze data. Om hierop analyses los te kunnen laten, is kennis en kunde nodig: toegepaste kennis van Excel is hierbij cruciaal! Excel is immer hét programma om gemakkelijk (en goedkoop) cijfers uit te draaien, inzichtelijk te maken, analyses op uit te voeren en rapportages mee te maken.

  •   14-04-2020
    Adviesvaardigheden voor de zorgadministratie Training

    Ingrijpende veranderingen zoals prestatiebekostiging, horizontaal toezicht en de invoering van LBZ zorgen ervoor dat het administratieve en primaire proces steeds dichter bij elkaar komen. Voor de zorgadministratie komt er hierdoor een extra taak bij: het adviseren van de verschillende registratiemogelijkheden.

  •   21-04-2020
    Workshop Medische Terminologie Workshop

    Heeft u geen grondige kennis van de medische terminologie nodig, maar wilt u wel uw collega’s of klanten goed kunnen begrijpen? Volg dan deze compacte hoogrendementsworkshop, die speciaal ontwikkeld is voor hen die in het dagelijkse werk te maken hebben met medische termen, bijvoorbeeld door het werken met DBC’s. Na afloop kunt u de medische termen beter lezen en uitspreken, en documenten beter begrijpen. U bent een sterkere gesprekspartner in gesprekken waarin medische termen worden gebruikt.

  •   14-05-2020
    Excel voor de zorgadministratie (langdurige zorg) Training

    Informatieverwerking in de zorg wordt steeds belangrijker, vooral voor de afdeling zorgadministratie. De hoeveelheid informatie die de afdeling binnenkomt, wordt verwerkt en de afdeling weer verlaat, wordt niet alleen steeds meer, maar ook steeds complexer. Deze beweging vraagt van medewerkers nieuwe kennis en expertise, zowel inhoudelijk als op analytisch vlak. Excel is daarbij hét programma om cijfers uit te draaien, inzichtelijk te maken, analyses op uit te voeren en rapportages mee te maken.

  •   19-05-2020
    Effectief communiceren in de zorg Training

    Een effectieve communicatiestijl is essentieel in uw dagelijks werk. U zet het in om projecten tot een succes te maken en uw collega’s te informeren en mee te krijgen met uw ideeën. Merkt u dat de communicatie met uw collega’s soms stroef verloopt? Loopt u steeds weer tegen dezelfde uitdagingen aan in uw communicatiestijl? Of is er onlangs wat veranderd in uw team of organisatie wat om een andere stijl vraagt?

  •   Start 09-06-2020
    Vaardigheden voor de kwaliteitsadviseur Training

    Kwaliteit zit niet in systemen en regels, maar in talentvolle en professionele medewerkers en in de directe relatie met de cliënt. Hoe zorg ik er als kwaliteitsadviseur voor dat medewerkers zich hier bewust van zijn en kwaliteit op de agenda zetten? En op welke manier kan ik mijn organisatie hierin meenemen? Dit zijn vragen waar u zich als kwaliteitsadviseur mee bezighoudt bij uw inspanningen om kwaliteit meer te beleggen bij het primair proces. In deze training gaat u aan de slag met de vaardigheden die nodig zijn om uw doelen te bereiken.

  •   Nog niet bekend
    Post bachelor opleiding Consulent Wmo, Wlz en Jeugdwet Opleiding

    Het werkveld van de Consulent Wmo, Wlz en Jeugdwet verandert snel en ingrijpend en de eisen die aan u als professional worden gesteld, zijn hoog. Van u worden een professionele houding, inhoudelijke kennis en effectieve gespreksvaardigheden verwacht. De indicerende gesprekken zijn voor een belangrijk deel bepalend voor het realiseren van het juiste plan.

  •   Incompany
    Accountmanagement en relatiebeheer voor zorg & welzijn Basiscursus

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op’ moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren. Anders gaat de concurrent ermee vandoor!