Kies hier uw vakgebied

Q-Academy verzorgt maatwerk incompanytrainingen. Dit kan een (aangepast) programma uit ons open aanbod zijn, maar ook een door u gewenst aanverwant onderwerp. De kracht van onze incompanytrainingen is dat wij samen met u de wensen en behoeften van uw organisatie in kaart brengen. Niets is efficiënter en effectiever dan groepsgewijs leren met uw specifieke doelstellingen als uitgangspunt. Lees meer >>

  •   Incompany
    Eendaagse training zorgpaden Analyse en training

    Sinds enkele jaren worden zorgpaden gebruikt in ziekenhuizen, GGZ-instellingen, en in toenemende mate in de 1e lijn. Toch bestaat er nog altijd onduidelijkheid over wat een zorgpad nu precies is. Is het een checklist, een richtlijn? Het traject dat de patiënt aflegt? Hoe ontwikkel je een zorgpad en waarom is de invoering zo lastig? Of is het, zoals zo mooi in het Engels gezegd ‘Much to do about nothing?’

  •   Incompany
    E-learning DBC basis E-learning

    In circa 1 uur heeft u een brede basiskennis van de DBC-systematiek (DOT) in de ziekenhuiszorg. Op een interactieve manier wordt uitgelegd wat DBC’s zijn, wat de verschillende onderdelen van een DBC zijn, hoe het registratieproces verloopt en met welke registratieregels u rekening moet houden. We nemen u stap voor stap mee volgens het RSAD-model. Aan de hand van casuïstiek volgt u het registratieproces van een patiënt tijdens de diagnose en behandeling.

  •   Incompany
    Financiering en organisatie van ziekenhuizen Training

    Ziekenhuizen zijn complexe organisaties. Beleidsveranderingen door de overheid en inkoopplannen van zorgverzekeraars zorgen ervoor dat ziekenhuizen continu in beweging zijn. Voor velen is de structuur en financiering een ondoorzichtig geheel. Wilt u een goede gesprekspartner voor uw klanten zijn? Dan is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de ziekenhuiszorg, de werkwijze en financieringssystematiek van ziekenhuizen.

  •   Incompany
    Kennismaking Lean in de zorg (Farma) Training

    Efficiency- en kwaliteitsverbetering staan in de zorgsector hoog op de agenda. Hoe kunnen organisaties complexe processen efficiënter inrichten zonder de patiënt of cliënt uit het oog te verliezen? Veel zorginstellingen passen de principes van Lean Management inmiddels succesvol toe. Lean is een krachtige en praktijkgerichte filosofie waarbij de klant centraal staat. Op basis van klantwaarde worden verspillingen in het proces geëlimineerd, neemt de kans op fouten af, en staat uw organisatie in het teken van continu verbeteren (Kaizen). Hoe kunt u de problematiek herkennen die samenhangt met processen in de zorg waar uw producten onderdeel van uitmaken? En hoe kunt u aanknopingspunten vinden en handvatten bieden om dit te verbeteren?

  •   Incompany
    Lean simulatiespel: ervaar Lean principes in de praktijk Game

    U hoort vast geregeld de termen Lean management, verspillingen en One-Piece-flow. Maar wat kunnen deze nu betekenen binnen uw organisatie? En op welke manier? In dit spel staat niet de theorie zelf centraal, maar ervaart u in de praktijk hoe u met de principes uit deze theorieën potentiële verbeteringen kunt zien.

  •   Incompany
    Serious game Hartslag Game

    Het Hartslag Medisch Centrum: een ziekenhuis dat kampt met alle uitdagingen die voor Nederlandse ziekenhuizen aan de orde van de dag zijn. Zoals het optimaliseren van het primair proces, grip krijgen op administratieve processen en proactief omgaan met stakeholders. Het is niet eenvoudig om dit alles in samenhang te zien. Welke consequenties heeft de ene factor of beslissing voor de andere?