Kies hier uw vakgebied

Q-Academy verzorgt maatwerk incompanytrainingen. Dit kan een (aangepast) programma uit ons open aanbod zijn, maar ook een door u gewenst aanverwant onderwerp. De kracht van onze incompanytrainingen is dat wij samen met u de wensen en behoeften van uw organisatie in kaart brengen. Niets is efficiënter en effectiever dan groepsgewijs leren met uw specifieke doelstellingen als uitgangspunt. Lees meer >>

U hebt gefilterd op vakgebied Doelmatigheid

  •   Incompany
    16-daagse Lean Six Sigma Black Belt Opleiding

    Als Black Belt bent u in staat grote en complexe (baanbrekende) projecten vorm te geven en te begeleiden. In de praktijk blijkt dat 80% van het succes van het traject afhangt van de ‘menselijke kant’. Daarom wordt aan dit aspect in de training veel aandacht besteed. De Black Belt training is zodanig opgebouwd dat deze als basis dient voor het behalen van het Black Belt Certificaat volgens de normen van de American Society for Quality (ASQ).

  •   Incompany
    8-daagse Lean Six Sigma Green Belt Opleiding

    “Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg”. Dit geldt ook voor verbeteren. Om te blijven concurreren is het voor organisaties van belang het maximale rendement uit bedrijfsprocessen te halen. Trial-and-error en kortlopende verbeterprojecten op basis van beperkte feitelijke onderbouwing leveren vaak niet meer voldoende resultaat. Deze methoden zijn niet geschikt om complexe uitdagingen te lijf te gaan.

  •   Incompany
    8-daagse Lean Six Sigma Green Belt to Black Belt Opleiding

    Als Green Belt heeft u al concrete ervaring met continu verbeteren volgens de Lean Six Sigma-methodologie. Als Black Belt bent u in staat grotere en complexere projecten vorm te geven en te begeleiden. Wij organiseren een intensieve incompanytraining, waarmee u kunt doorgroeien tot een gecertificeerde Black Belt.

  •   Incompany
    Continu verbeteren in de zorg Training

    Kwaliteit en het continu verbeteren daarvan is aan de orde van de dag in de zorg. Alleen door hier constant op te focussen en aan te werken, kunt u kwalitatieve en veilige zorg bieden aan de cliënt/patiënt. Ziet u echter dat uw inzet niet tot de gewenste resultaten leidt? Worden continu verbeterprojecten wel opgestart, maar wordt er onvoldoende opvolging aan gegeven en zijn deze niet succesvol?

  •   Incompany
    Eendaagse training zorgpaden Analyse en training

    Sinds enkele jaren worden zorgpaden gebruikt in ziekenhuizen, GGZ-instellingen, en in toenemende mate in de eerstelijn. Toch bestaat er nog altijd onduidelijkheid over wat een zorgpad nu precies is. Is het een checklist, een richtlijn? Het traject dat de patiënt aflegt? Hoe ontwikkel je een zorgpad en waarom is de invoering zo lastig? Of is het, zoals zo mooi in het Engels gezegd ‘Much to do about nothing?’

  •   Incompany
    Intervisieserie Lean leiderschap op de werkvloer Intervisieserie

    Lean management (of Lean) wordt sinds enkele jaren toegepast in de zorg. De aandacht hiervoor groeit nog steeds. Zo blijkt onder andere uit de vele publicaties en symposia. En terecht, Lean biedt een mooie belofte voor ‘meer doen met minder’. Misschien zijn er al Lean projecten in uw instelling. Ongetwijfeld zijn er medewerkers getraind in Lean methoden en instrumenten en zijn er al successen geboekt. Maar hoe houd je de verbeteringen vast op de lange termijn? Hoe ga je om met meer afdelingsoverstijgende problemen? Een van de sleutelelementen hierin blijkt de rol van de leidinggevenden, op verschillende niveaus.

  •   Incompany
    Kennismaking Lean in de zorg (Farma) Training

    Efficiency- en kwaliteitsverbetering staan in de zorgsector hoog op de agenda. Hoe kunnen organisaties complexe processen efficiënter inrichten zonder de patiënt of cliënt uit het oog te verliezen? Veel zorginstellingen passen de principes van Lean Management inmiddels succesvol toe. Lean is een krachtige en praktijkgerichte filosofie waarbij de klant centraal staat. Op basis van klantwaarde worden verspillingen in het proces geëlimineerd, neemt de kans op fouten af, en staat uw organisatie in het teken van continu verbeteren (Kaizen). Hoe kunt u de problematiek herkennen die samenhangt met processen in de zorg waar uw producten onderdeel van uitmaken? En hoe kunt u aanknopingspunten vinden en handvatten bieden om dit te verbeteren?

  •   Incompany
    Lean Green Belt Training

    Efficiency- en kwaliteitsverbetering staan in de zorgsector hoog op de agenda. Veel zorgorganisaties zijn op zoek naar nieuwe werkmethoden om complexe processen efficiënter in te richten, zonder de cliënt uit het oog te verliezen. Hiervoor worden de principes van Lean Management door velen inmiddels succesvol toegepast. In deze training leert u als projectleider Lean in uw organisatie in te voeren en levendig te houden.

  •   Incompany
    Lean Simulatiespel: ervaar Lean principes in de praktijk Game

    U hoort vast geregeld de termen Lean management, verspillingen en One-Piece-flow. Maar wat kunnen deze nu betekenen binnen uw organisatie? En op welke manier? In dit spel staat niet de theorie zelf centraal, maar ervaart u in de praktijk hoe u met de principes uit deze theorieën potentiële verbeteringen kunt zien.

  •   Incompany
    Lean Six Sigma Green Belt Opleiding

    Efficiency- en kwaliteitsverbetering staan in de zorgsector hoog op de agenda. Veel zorgorganisaties zijn op zoek naar nieuwe werkmethoden om complexe processen efficiënter in te richten zonder de cliënt uit het oog te verliezen. Hiervoor passen veel van hen de principes van Lean Management en Six Sigma inmiddels succesvol toe.