Kies hier uw vakgebied

Q-Academy verzorgt maatwerk incompanytrainingen. Dit kan een (aangepast) programma uit ons open aanbod zijn, maar ook een door u gewenst aanverwant onderwerp. De kracht van onze incompanytrainingen is dat wij samen met u de wensen en behoeften van uw organisatie in kaart brengen. Niets is efficiënter en effectiever dan groepsgewijs leren met uw specifieke doelstellingen als uitgangspunt. Lees meer >>

  •   Incompany
    Lean Simulatiespel: ervaar Lean principes in de praktijk Game

    U hoort vast geregeld de termen Lean management, verspillingen en One-Piece-flow. Maar wat kunnen deze nu betekenen binnen uw organisatie? En op welke manier? In dit spel staat niet de theorie zelf centraal, maar ervaart u in de praktijk hoe u met de principes uit deze theorieën potentiële verbeteringen kunt zien.

  •   Incompany
    Lean Six Sigma Green Belt Opleiding

    Efficiency- en kwaliteitsverbetering staan in de zorgsector hoog op de agenda. Veel zorgorganisaties zijn op zoek naar nieuwe werkmethoden om complexe processen efficiënter in te richten zonder de cliënt uit het oog te verliezen. Hiervoor passen veel van hen de principes van Lean Management en Six Sigma inmiddels succesvol toe.

  •   Incompany
    Lean tools: kennen, kiezen en combineren Training

    Lean management kent een veelheid aan tools. Deze waardevolle instrumenten helpen u om de klant (cliënt of patiënt) en de klantstroom beter te begrijpen. Op basis hiervan kunt u de organisatie van zorg verbeteren. In de praktijk worden veel Lean tools als losstaande hulpmiddelen uitgelegd en toegepast. Zonde. De kracht ligt namelijk in de keuze voor de juiste combinatie van tools. 1+1=3.

  •   Incompany
    Leergang Lean in de zorg Opleiding

    Efficiency- en kwaliteitsverbetering staan in de zorgsector hoog op de agenda. Hoe kunt u complexe processen efficiënter inrichten zonder de cliënt uit het oog te verliezen? Veel zorginstellingen passen de principes van Lean Management inmiddels succesvol toe. Lean is een krachtige en praktijkgerichte filosofie waarbij de cliënt centraal staat. Op basis van cliëntwaarde worden verspillingen in het proces geëlimineerd, neemt de kans op fouten af, en staat uw organisatie in het teken van continu verbeteren (Kaizen).

  •   Incompany
    Leerpad voor beginnende én ervaren DBC-medewerkers of DBC-adviseurs Training

    Verandert uw functie als DBC-medewerker of DBC-adviseur omdat u een andere rol krijgt of andere vakgroepen gaat ondersteunen en adviseren? Wilt u uw kennis en ervaring verder ontwikkelen? Of bent u manager Zorgadministratie en wilt u (nieuwe) medewerkers opleiden? Q-Academy organiseert verschillende praktische trainingen om registratiemedewerkers de juiste kennis en handvatten te geven om (nieuwe) taken rond DBC’s uit te voeren of kennis verder te ontwikkelen. Dit is uitgewerkt in onderstaand leerpad voor de DBC-adviseur/DBC-medewerker, waarvan de verschillende onderdelen als aparte trainingen te volgen zijn. 

  •   Incompany
    Leiderschap: wat is uw persoonlijke stijl? Training

    Er zijn meerdere manieren om de rol van leidinggevende in te vullen. Leer uw eigen leiderschapsstijl kennen en ontdek wat goed werkt voor u en uw team. Vind hierin de balans om (meer) vanuit uw persoonlijke stijl leiding te geven!

  •   Incompany
    Management development MD

    Bedrijfsvoering wordt in de gezondheidszorg steeds belangrijker. Het leiden van een zorgorganisatie vraagt om allround managers. Feeling hebben met de zorg is noodzakelijk. Echter, tegenwoordig wordt ook van hen verwacht dat zij op alle terreinen van het besturen van een organisatie(onderdeel) visie en vaardigheden hebben.

  •   Incompany
    Normenkennis accreditatiesystemen Training

    De accreditatiesystematiek in de zorgwereld heeft een grote verandering ondergaan. Kenmerkend aan deze verandering is dat het zorgproces van de patiënt meer leidend is in de opbouw van de normen en de toetsing. Dit betekent niet alleen een toetsing op papier, maar vooral in de praktijk. Daar waar het gebeurt: in het primair proces, op de werkvloer. Hoe gaat u aan de slag met de vernieuwde normenkaders en de normensets? Bent u klaar voor de organisatorische implementatie en zijn alle stappen gezet in de voorbereiding op de accreditatie?

  •   Incompany
    Omgaan met agressie in de zorg Training

    Als professional in de zorg heeft u te maken met soms heftige emoties van patiënten en hun familie. Heel begrijpelijk. Spanning en emotie is menselijk en uit zich in vele vormen. Maar zodra deze emoties omslaan naar bedreigend en agressief gedrag, gaat het de verkeerde kant op. Agressie kan verbaal of zelfs fysiek zijn. Hoe gaat u hiermee om? Hoe krijgt u grip op uw eigen spanning en de emoties en agressie van anderen?

  •   Incompany
    Opstellen accountplan relatiebeheer en accountmanagement voor zorg & welzijn Verdiepingstraining

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op’ moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren. Anders gaat de concurrent ermee vandoor!