Kies hier uw vakgebied

Q-Academy verzorgt maatwerk incompanytrainingen. Dit kan een (aangepast) programma uit ons open aanbod zijn, maar ook een door u gewenst aanverwant onderwerp. De kracht van onze incompanytrainingen is dat wij samen met u de wensen en behoeften van uw organisatie in kaart brengen. Niets is efficiënter en effectiever dan groepsgewijs leren met uw specifieke doelstellingen als uitgangspunt. Lees meer >>

  •   Incompany
    16-daagse Lean Six Sigma Black Belt Opleiding

    Als Black Belt bent u in staat grote en complexe (baanbrekende) projecten vorm te geven en te begeleiden. In de praktijk blijkt dat 80% van het succes van het traject afhangt van de ‘menselijke kant’. Daarom wordt aan dit aspect in de training veel aandacht besteed. De Black Belt training is zodanig opgebouwd dat deze als basis dient voor het behalen van het Black Belt Certificaat volgens de normen van de American Society for Quality (ASQ).

  •   Incompany
    8-daagse Lean Six Sigma Green Belt Opleiding

    “Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg”. Dit geldt ook voor verbeteren. Om te blijven concurreren is het voor organisaties van belang het maximale rendement uit bedrijfsprocessen te halen. Trial-and-error en kortlopende verbeterprojecten op basis van beperkte feitelijke onderbouwing leveren vaak niet meer voldoende resultaat. Deze methoden zijn niet geschikt om complexe uitdagingen te lijf te gaan.

  •   Incompany
    8-daagse Lean Six Sigma Green Belt to Black Belt Opleiding

    Als Green Belt heeft u al concrete ervaring met continu verbeteren volgens de Lean Six Sigma-methodologie. Als Black Belt bent u in staat grotere en complexere projecten vorm te geven en te begeleiden. Wij organiseren een intensieve incompanytraining, waarmee u kunt doorgroeien tot een gecertificeerde Black Belt.

  •   Incompany
    Aan de slag met werklijsten HiX Training

    Correcte registratie en declaratie zijn een voorwaarde voor een gezonde bedrijfsvoering. Uw ziekenhuisinformatiesysteem (ZIS) speelt hierin een belangrijke rol. Zo zijn er binnen het systeem HiX bepaalde werklijsten beschikbaar om validatie-, registratie- en declaratiefouten te signaleren. Het oplossen van deze fouten is van groot belang voor de rechtmatigheid, tijdigheid en volledigheid van declaraties. Echter, fouten op de werklijsten komen vaak voor en het oplossen daarvan blijkt een tijdrovende klus. 

  •   Incompany
    Accountmanagement en relatiebeheer voor zorg & welzijn Basiscursus

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op’ moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren. Anders gaat de concurrent ermee vandoor!

  •   Incompany
    Auditen volgens de tracermethodiek Training

    Hoe ziet het logistieke pad van uw patiënt of cliënt eruit? En op welke punten is verbetering nodig om de geleverde kwaliteit hoog te houden of verder te verbeteren? Met een tracer audit brengt u dit in beeld en legt u de focus van de interne audits op het primair proces: daar waar het gebeurt.

  •   Incompany
    Bow Tie Training

    De Bow Tie-methode is geschikt om risico’s zowel vooraf als achteraf (op basis van een voorgevallen incident) te analyseren. Met deze methode kunt u oorzaken van een incident achterhalen en de gevolgen en barrières ervan bepalen. Bow Tie onderscheidt zich van andere methodieken doordat er een thema centraal staat in plaats van een proces. In deze training leert u hoe u de Bow Tie toepast aan de hand van een voorbeeldincident uit uw eigen praktijk.

  •   Incompany
    Businesscases toepassen in de zorg Training

    Als manager krijgt u steeds meer verantwoordelijkheden. Het maken van strategische, beleidsmatige en financiële keuzes is aan de orde van de dag. Steeds vaker wordt u gevraagd om een businesscase te onderbouwen. Voor veel managers is de businesscase echter een nieuw gegeven en een lastige opgave!

  •   Incompany
    Coachend leidinggeven Basistraining

    Bent u werkzaam in de zorg en wilt u uw medewerkers meer in hun kracht zetten? Wilt u graag coachend leidinggeven, maar zoekt u daar nog de juiste handvatten voor? Welke leiderschapsstijl past bij zelfsturende teams? Leidinggeven in de zorg betekent steeds vaker ‘coachend’ leidinggeven. Immers als leidinggevende sta je vaak op afstand én er wordt van medewerkers verwacht dat zij in grote mate zelfstandig handelen of zelfsturend zijn. Dit vraagt van medewerkers een andere rol en daarmee ook van leidinggevenden.

  •   Incompany
    Continu verbeteren in de zorg Training

    Kwaliteit en het continu verbeteren daarvan is aan de orde van de dag in de zorg. Alleen door hier constant op te focussen en aan te werken, kunt u kwalitatieve en veilige zorg bieden aan de cliënt/patiënt. Ziet u echter dat uw inzet niet tot de gewenste resultaten leidt? Worden continu verbeterprojecten wel opgestart, maar wordt er onvoldoende opvolging aan gegeven en zijn deze niet succesvol?