Kies hier uw vakgebied
  •   10-09-2019
    Systeembeoordeling 2.0 Training

    Faciliteert uw kwaliteitsmanagementsysteem (KMS) het leveren van kwalitatieve en veilige zorg? De systeembeoordeling is een waardevol instrument om onderbouwde conclusies te trekken over de effectiviteit van dit KMS. In de praktijk wordt dit instrument nog vaak als een verplichting gezien, in plaats van juist een kans om te verbeteren. Zonde, want dat belemmert de mate waarin u als kwaliteitsadviseur de (kwaliteits)doelstellingen kunt realiseren. De systeembeoordeling 2.0 (vernieuwde versie) is anders: door de interactieve en open insteek komt u samen met uw (zorg)professionals tot nieuwe en concrete inzichten over hoe een KMS de goede zorg voor de cliënt/patiënt beter kan faciliteren. In deze training leert u hoe u de systeembeoordeling 2.0 stapsgewijs zelf kunt uitvoeren.

  •   Start 23-09-2019
    Financieel management voor niet-financiële managers in de zorg Training

    Managers in de zorg worden bijna dagelijks geconfronteerd met financiële termen en bedrijfseconomische kwesties. Van u wordt verwacht dat u financiële overzichten begrijpt, dat u budgetten kunt opstellen en kunt sturen op cijfers. Wilt u grip hebben op de financiën? En wilt u dezelfde taal spreken als de financiële managers binnen uw organisatie?

  •   Start 23-09-2019
    Post bachelor opleiding Consulent Wmo, Wlz en Jeugdwet Opleiding

    Het werkveld van de Consulent Wmo, Wlz en Jeugdwet verandert snel en ingrijpend en de eisen die aan u als professional worden gesteld, zijn hoog. Van u worden een professionele houding, inhoudelijke kennis en effectieve gespreksvaardigheden verwacht. De indicerende gesprekken zijn voor een belangrijk deel bepalend voor het realiseren van het juiste plan.

  •   26-09-2019
    Slim onderweg met de AVG in de zorg Training

    Per 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG Privacywet) van toepassing. Deze AVG brengt nieuwe verantwoordelijkheden met zich mee voor zorgverleners. In de gezondheidszorg wordt nogal wat data gebruikt. Data over patiënten en aandoeningen helpen zorgverleners hun dienstverlening beter te kunnen uitvoeren. Het gebruik rond deze gegevens is onderhevig aan regelgeving. Met de komst van de nieuwe Privacywet is het van belang exact te weten hoe deze toegepast en bewaakt dient te worden binnen uw eigen zorginstelling

  •   26-09-2019
    Werken als AO- of IC-medewerker Training

    Correct declareren staat hoog op de agenda. De NZa spreekt bestuurders van zorginstellingen en medisch specialisten hierop aan. Ook bepalen zorgorganisaties hoe zij Horizontaal Toezicht samen met zorgverzekeraars gaan inrichten. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor uw administratieve organisatie en uw interne controle?

  •   Start 03-10-2019
    Basistraining interne audits Basistraining

    Interne audits zijn belangrijk voor de kwaliteitsverbetering binnen uw zorgorganisatie. Daarom is het van essentieel belang dat deze goed worden uitgevoerd. Zijn interne audits voor u een nieuwe uitdaging en wilt u weten hoe u een audit met succes en plezier uitvoert? Dan is deze tweedaagse training geschikt voor u!

  •   03-10-2019
    Value-Based Health Care Introductietraining

    Hoe centraal staat de patiënt in de Nederlandse gezondheidszorg? En in hoeverre sturen wij hierop? Value-Based Health Care (VBHC) is een populair onderwerp geworden. VBHC richt zich op maximale waarde van zorg voor de patiënt, dus de beste zorguitkomsten tegen de laagste kosten. VBHC vraagt om een fundamentele nieuwe strategie, gericht op het herinrichten van de organisatie van de zorg: het meten van de uitkomsten van zorg en het belonen van de prestatie.

  •   07-10-2019
    (Ont)Regel de zorg Training

    Zorgprofessionals hebben te maken met een steeds hogere regeldruk en bijbehorende registratielast. Deze regels zijn bedoeld om ‘in control’ te blijven en om kwalitatieve en veilige zorg te kunnen leveren. In de praktijk werkt dit echter helaas juist vaak averechts. De vele regels en niet altijd duidelijke meerwaarde ervan, in combinatie met de dagelijkse drukte, leiden ertoe dat essentiële procedures niet (goed) worden nageleefd. Bovendien blijft er minder tijd over voor aandacht voor de cliënt/patiënt: daar waar het in de zorg echt om gaat. Hoe weet u welke regels echt nodig zijn voor het leveren van goede zorg? En wat is er nodig om de (ervaren) regeldruk te verminderen en de kwaliteit te verhogen? Tijd om de procedures binnen uw zorgorganisatie op een nieuwe en effectieve manier tegen het licht te houden!

  •   Start 08-10-2019
    Procesbegeleider kwaliteitsbijeenkomsten Training

    Merkt u dat uw kwaliteitsproject soms niet goed van de grond komt, omdat communicatiemiddelen als e-mail en werkoverleggen niet altijd goed meer werken? Lijken u en uw mede-kwaliteitsadviseurs de enige te zijn die zich verantwoordelijk voelen voor kwaliteitsthema’s? Om echte kwaliteitsverbetering te realiseren is het belangrijk betrokkenheid en eigenaarschap in de hele organisatie te creëren. Een belangrijke factor voor het slagen van een kwaliteitsproject zit in het startpunt: de lancering van uw project. Een interactieve, creatieve en energieke bijeenkomst is een krachtig middel om mee te starten.

  •   08-10-2019
    Stoomcursus Horizontaal Toezicht in de GGZ Cursus

    Er wordt veel aandacht besteed aan de rechtmatigheid van declaraties in de zorg. De huidige systematiek is complex en er zitten veel risico’s in het registratieproces. Deze complexe regels, inefficiënte controles en onzekere omzet zijn de aanleiding geweest voor de eerste gesprekken over Horizontaal Toezicht. Met als doel: geen controles en herstelwerk achteraf, maar duidelijke afspraken vooraf tussen zorgaanbieder en zorgverzekeraar over de processen, gebaseerd op wederzijds vertrouwen.