Kies hier uw vakgebied

U hebt gefilterd op vakgebied Persoonlijke effectiviteit & leiderschap

  •   Start 29-09-2020
    Post bachelor opleiding Consulent Wmo, Wlz en Jeugdwet Opleiding

    Het werkveld van de Consulent Wmo, Wlz en Jeugdwet verandert snel en ingrijpend en de eisen die aan jou als professional worden gesteld, zijn hoog. Van jou worden een professionele houding, inhoudelijke kennis en effectieve gespreksvaardigheden verwacht. De indicerende gesprekken zijn voor een belangrijk deel bepalend voor het realiseren van het juiste plan.

  •   Start 01-10-2020
    Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg Training

    Leren van elkaar is een belangrijke voorwaarde om continu te verbeteren in de zorg. Intervisie is één van de manieren om open kennis en ervaringen met elkaar te delen binnen of tussen afdelingen. Wat is uw rol als intervisiebegeleider? Wat komt er kijken bij het organiseren van een intervisie? Welke intervisiemethoden zijn er en met welk doel zet u deze in? Dat leert u tijdens de training Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg.

  •   Start 27-10-2020
    De veranderende rol van de manager Zorgadministratie Training

    Ingrijpende veranderingen als prestatiebekostiging, Horizontaal Toezicht en zelforganisatie zorgen ervoor dat het administratieve proces van zorgaanbieders verandert. Het administratieve en het primaire proces komen steeds dichter bij elkaar. In de praktijk vraagt dit (naast de reguliere zorgadministratietaken) nogal wat nieuwe vaardigheden van jouw medewerkers: kennis van verschillende wet- en regelgeving, proactief afdelingen benaderen en adviseren over de registratie. Maar....deze nieuwe manier van werken op de zorgadministratie vraagt ook nogal wat van jou als manager!

  •   Start 05-11-2020
    Effectieve werkvormen en groepsdynamiek Training

    Merk je dat jouw project soms niet goed van de grond komt, omdat communicatiemiddelen als e-mail en werkoverleggen niet altijd goed meer werken? Ben je op zoek naar manieren om collega’s écht mee te krijgen in jouw doelstellingen? Het begint allemaal bij de manier waarop je een project lanceert. Een interactieve en energieke bijeenkomst, waarin je leuke werkvormen inzet en inspeelt op groepsdynamiek, is de sleutel tot succes!

  •   Start 10-11-2020
    Vaardigheden voor de kwaliteitsadviseur Training

    Kwaliteit zit niet in systemen en regels, maar in talentvolle en professionele medewerkers en in de directe relatie met de cliënt. Hoe zorg ik er als kwaliteitsadviseur voor dat medewerkers zich hier bewust van zijn en kwaliteit op de agenda zetten? En op welke manier kan ik mijn organisatie hierin meenemen? Dit zijn vragen waar u zich als kwaliteitsadviseur mee bezighoudt bij uw inspanningen om kwaliteit meer te beleggen bij het primair proces. In deze training gaat u aan de slag met de vaardigheden die nodig zijn om uw doelen te bereiken.

  •   Start 12-11-2020
    Vaardigheden voor de zorgadministratie Training

    Registratie en declaratie van geleverde zorg moet juist, tijdig en volledig zijn. Aan u als adviseur Zorgadministratie de uitdaging om dit binnen uw organisatie vorm te geven. Betrokkenheid van de werkvloer is hierbij essentieel. Maar hoe neemt u uw collega’s hierin mee? En hoe zorgt u ervoor dat zij ook het belang van een correcte bronregistratie onderstrepen en ook gemotiveerd zijn om samen met u structurele verbeteringen door te voeren?

  •   Start 23-11-2020
    Netwerkzorg en -leiderschap Training

    De zorgvraag wordt complexer en kosten stijgen als gevolg van ontwikkelingen als vergrijzing, toename in het aantal chronisch zieken en multimorbiditeit. Tegelijkertijd is er een tekort aan zorgprofessionals en krijgen mantelzorgers een belangrijkere rol. Om aan te kunnen blijven sluiten bij de veranderde zorgvraag, ontstaan steeds meer samenwerkingsinitiatieven binnen en tussen zorgaanbieders, ziekenhuizen, eerstelijns-, welzijns- en vrijwilligersorganisaties, wijkteams en gemeenten. Het opzetten, behouden en versterken van lokale samenwerking in netwerken blijkt echter uitdagend. Hoe zorg jij ervoor dat jullie zorgnetwerk een succes wordt én blijft?

  •   Start 12-01-2021
    Innovatiemanagement in de zorg Training

    Zie jij ook overal mogelijkheden om de inrichting en uitvoering van de zorg verder te verbeteren? Zit je vol met vernieuwende ideeën, maar weet je niet hoe je deze daadwerkelijk van de grond kunt krijgen? Innovaties, van klein tot groot, zijn essentieel om kwalitatieve, betaalbare en doelmatige zorg te realiseren. Met de juiste handvatten kun je jouw plannen tot een duurzaam succes in de praktijk maken.

  •   Incompany
    Accountmanagement en relatiebeheer voor zorg & welzijn Basiscursus

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op’ moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren. Anders gaat de concurrent ermee vandoor!

  •   Incompany
    Adviesvaardigheden voor de zorgadministratie Training

    Ingrijpende veranderingen zoals prestatiebekostiging, horizontaal toezicht en de invoering van LBZ zorgen ervoor dat het administratieve en primaire proces steeds dichter bij elkaar komen. Voor de zorgadministratie komt er hierdoor een extra taak bij: het adviseren van de verschillende registratiemogelijkheden.