Brochures trainingsaanbod 2019

Wilt u op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen in de zorg of in uw vakgebied? En tegelijkertijd vaardigheden aanleren om hierop in te kunnen spelen? Volg dan een training van Q-Academy. Al onze trainingen verzorgen wij ook op maat gemaakt, bij u op locatie.

Bekijk hieronder ons aanbod in de verschillende interactieve brochures en de kalender voor 2019.

Overzicht nieuwe trainingen

Het trainingsaanbod voor 2019 is onder andere uitgebreid met de trainingen: 

  • (Ont)Regel de zorg (21 maart): Wat is er nodig om de (ervaren) regeldruk te verminderen en de kwaliteit te verhogen?
  • De veranderende rol van de manager Zorgadministratie (26 maart): Hoe kunt u beter invulling geven aan uw rol als manager en daardoor beter inspelen op de wensen van uw medewerkers en op de toekomstbestendigheid van uw afdeling?
  • Procesbegeleider kwaliteitsbijeenkomsten (2 april & 11 juni): Een belangrijke factor voor het slagen van een kwaliteitsproject zit in het startpunt: de lancering van uw project. Hoe pakt u dit interactief, creatief en vooral effectief aan?
  • AO/IC-audits (9 april): Leer hoe u een audit inzet om processen kritisch te beoordelen en hoe u een auditgesprek voorbereidt, opbouwt, uitvoert en rapporteert.
  • Flitsaudits (9 april): Krijg in korte tijd inzicht in de status van een specifiek onderdeel van een risicovol thema binnen uw zorgorganisatie.
  • Stoomcursus DBBC’s FZ (14 mei): In de Forensische zorg is voor behandeling prestatiebekostiging ingevoerd. Leer alles over de regels, knelpunten en risico’s.
  • Integraal capaciteitsmanagement (16 mei): Hoe realiseert u integraal capaciteitsmanagement, zodat u een (meer) dynamische organisatie heeft met hoge stuurbaarheid, efficiency en kwaliteit voor de patiënt?
  • Systeembeoordeling 2.0 (13 juni): Hoe komt u gezamenlijk met (zorg)professionals tot nieuwe en concrete inzichten over hoe het kwaliteitsmanagementsysteem goede zorg voor de cliënt/patiënt beter kan faciliteren?
  • Aan de slag met werklijsten HIX (Incompany): Binnen het systeem HIX zijn werklijsten beschikbaar om validatie-, registratie- en declaratiefouten te signaleren. Hoe pakt u het oplossen van deze fouten aan?